اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و پژوهشگر دانشگاه اصفهان:

اعتیاد به اینترنت، سرآمد اعتیادهای رفتاری است

خبرگزاری فارس: محقق و پژوهشگر دانشگاه اصفهان گفت: اعتیاد به اینترنت سرآمد اعتیادهای رفتاری است و تا 62 درصد موارد بین اعتیاد به اینترنت و مجموعه این متغیرهای بالینی ارتباط مثبت وجود دارد.

اعتیاد به اینترنت، سرآمد اعتیادهای رفتاری است

نسیم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بین اعتیاد به اینترنت و هر یک از متغیرهای بالینی افسردگی، اضطراب، فشار روانی و هراس اجتماعی رابطه مثبت معناداری وجود دارد.

وی ادامه داد: در این پژوهش مشخص شد که تا 62 درصد موارد بین اعتیاد به اینترنت و مجموعه این متغیرهای بالینی ارتباط مثبت وجود دارد و این متغیرهای بالینی می‌توانند 39 درصد اعتیاد به اینترنت را پیش‌بینی کند.

محقق و پژوهشگر دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه این تحقیق روی 71 دانشجو (36 دختر و 35 پسر) دانشگاه اصفهان صورت گرفت، اضافه کرد: اینترنت یکی از ابزارهای پیشرفته فن‌آوری است که تشخیص اعتیادآور بودن آن از مصرف مفید بسیار دشوار است.

وی افزود: رشد روزافزون و عوارض ناگواری که اعتیاد به اینترنت به همراه دارد سبب شده که از این اختلال به عنوان اعتیادی که سرآمد همه اعتیادهای رفتاری است یاد شود.

جعفری تاکید کرد: این اختلال یک پدیده بین رشته‌ای است که علوم مختلف پزشکی، رایانه‌ای، جامعه شناسی، حقوق، اخلاق و روان شناسی هر یک از ابعاد  مختلفی این پدیده را مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه استفاده از اینترنت به عنوان ابزاری برای گریز از مشکلات، تخفیف احساس ناامیدی، اضطراب و افسردگی صورت می‌گیرد، گفت: صرف وقت زیاد در اینترنت با هدف خاص یافتن دوستان مجازی به منظور رسیدن به امور خیالی و رویایی که در زندگی واقعی ممکن نیست، توسط عده‌ای از معتادان به اینترنت عاملی برای وابستگی به اینترنت است.

محقق و پژوهشگر دانشگاه اصفهان اظهار کرد: تحقیقات نشان می‌دهد، به ازای هر ساعت استفاده از اینترنت در خانه نیم ساعت از ارتباط مستقیم جوان با اعضای خانواده کاسته می‌شود؛ و این گریختن به یک جامعه‌باز و شبکه‌ای سبب کناره‌گیری او از اجتماع می‌شود.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول