اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فراخوان جذب و بورس هیئت علمی دانشگاه آزاد آغاز شد

خبرگزاری فارس: جذب و اخذ بورس در دانشگاه آزاد اسلامی از امروز به مدت 30 روز آغاز شد.

فراخوان جذب و بورس هیئت علمی دانشگاه آزاد آغاز شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسین بلندی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت:‌ متقاضیان جذب و اخذ بورس در دانشگاه آزاد اسلامی برای اطلاع از نیازهای واحدهای دانشگاهی می توانند از امروز به مدت 30 روز به سایت اینترنتی جذب اعضای هیئت علمی به آدرس jazb.iau.ir  مراجعه و نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک اقدام کنند.

وی افزود:  فرآیند تحلیل و بررسی فراخوان  از تاریخ اول مردادماه امسال با جمع آوری اطلاعات واحدها آغاز شد و با اعمال شاخص‌هایی نظیر نسبت استاد به دانشجو در واحد، استان، منطقه و کشور، رشته های پرطرفدار بر اساس آمار مرکز آزمون و جذب دانشجو و طرح جامع آموزشی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

بلندی اظهار داشت: متعاقب آن در شورای مدیران حوزه معاونت آموزشی و شوراهای مرکزی جذب و بورس بررسی و تایید شد که در نهایت با کسب مجوزهای لازم از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در چهار دسته گروه‌های تخصصی 800 نفر جذب و 200 نفر بورس، گروه‌های پزشکی 173 نفر جذب  و 43 نفر بورس، درس معارف اسلامی 200 نفر جذب و سایر دروس عمومی 100 نفر جذب، آماده انتشار است.

وی درباره امتیاز این فراخوان در مقایسه با فراخوان‌های قبلی تصریح کرد: در فراخوان‌های قبلی جذب هیئت علمی بر اساس اعلام نیاز واحدها و مراکز آموزشی بوده است در حالیکه در این فراخوان علاوه بر اینکه اعلام نیازها بر اساس نیاز به جذب هیئت علمی در واحدهای دانشگاهی، استان، منطقه و کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته، رشته‌های پرطرفدار بر اساس آمار مرکز آزمون و آمار جذب دانشجو و طرح جامع آموزشی نیز مورد توجه قرار گرفته است. از طرف دیگر در این فراخوان در عوض آنکه هیئت علمی برای یک واحد مشخص جذب شود، با اولویت واحد مشخص شده، برای استان،جذب می‌شود.

بلندی با اشاره به انتشار فراخوان بورس هیئت علمی دانشگاه اعلام کرد: بر اساس این فراخوان 200 نفر از دانشجویان دکتری که در فراخوان شرکت می‌کنند پس از شرکت در فراخوان و انجام مراحل صلاحیت علمی و عمومی و در رقابت با هم بورس دانشگاه خواهند شد که پس از پایان تحصیلات به عنوان عضو هیئت علمی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی درباره شرایط جذب اعضای هیئت علمی در این دانشگاه اظهار داشت: افرادی که به عنوان عضو هیئت علمی جذب می‌شوند باید مدرک دوره دکتری تخصصی داشته باشند و افرادی که متقاضی بورس هستند باید دانشجوی دکتری بوده و حتی الامکان آزمون جامع خود را گذرانده باشند و اولویت با افرادی است که از پیشنهاد دکتری خود دفاع کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول