اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نمایندگان عراقی در گفت‌وگو با فارس:

دخالت آمریکا در بحران بغداد و اربیل ممنوع/ نقش ترکیه در عراق منفی است

خبرگزاری فارس: تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق مخالفت خود را با درخواست از آمریکا به دخالت در بحران بغداد و اربیل اعلام و تاکید کردند کسانی که چنین درخواستی دارند، بدنبال اهداف خاص خود هستند.

دخالت آمریکا در بحران بغداد و اربیل ممنوع/ نقش ترکیه در عراق منفی است

به گزارش خبرنگار فارس از بغداد، نمایندگان پارلمان عراق ضمن اعلام مخالفت با دخالت آمریکا در بحران بغداد و اردبیل تاکید کردند که کسانی که این درخواست را مطرح کردند بدنبال اهداف خاص خود هستند.

آنان همچنین ترکیه را به ایفای نقش منفی در این بحران متهم کردند.

«محمود عثمان» یکی از نمایندگان پارلمان عراق و از سران ائتلاف کردستان عراق گفت: آمریکایی ها قادر به حل مشکلات عراق نیستند زیرا 9 سال حضور آنان در عراق نشان داد که نمی توانند کاری انجام داده یا مشکلی را حل کنند تا جایی که هزاران مشکل در عراق به جا گذاشتند.

وی با انتقاد از سیاستمداران عراق در حل مشکلات کشور گفت: گروههای سیاسی عراق باید به منظور حل مشکلات کشور با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

 عثمان ترکیه را مسئول ایفای نقش منفی در عراق و به عبارت بهتر در قبال موضوع بغداد و اربیل دانست و گفت: ترکیه از یک سو کردستان را علیه دولت مرکزی بغداد و از سوی دیگر دولت مرکزی را علیه کردستان تحریک می کند.

«اسکندر وتوت» یکی دیگر از نمایندگان پارلمان عراق نیز به خبرنگار فارس گفت: عراق به دخالت آمریکا در مسائل داخلی خود به ویژه در خصوص بحران بغداد و اربیل نیازی ندارد. وتوت آمریکا را به صف بندی در کنار کردستان علیه دولت مرکزی متهم کرد و گفت: در صورت دخالت آمریکا در بحران بغداد و اربیل، قطعا این اقدام با رویکرد منفی صورت خواهد گرفت و به نفع عراق نخواهد بود به این معنی که آمریکا از کردستان به ضرر بغداد حمایت خواهد کرد.

«جواد البزونی» یکی دیگر از نمایندگان پارلمان عراق در این باره گفت: دخالت آمریکا در امور داخلی عراق به نفع این کشور نیست به ویژه اینکه بحران بین بغداد و اربیل ساختگی است.

البزونی از نقش مرجعیت دینی نجف اشرف مبنی تحریم جنگ و کشتار طایفه ای در بغداد و اربیل قدردانی کرد و درخواست برخی از چهره های عراقی از آمریکا برای دخالت در بحران بغداد و اربیل، آن را اقدامی بررسی نشده دانست که در مرحله کنونی به ضرر عراق است.

وی تاکید کرد که آمریکا به خواست مردم از عراق خارج شد بنابراین درخواست برای دخالت مجدد آن در مسائل عراق، غیر قابل قبول است.

البزونی کسانی را که آمریکا را به دخالت در مشکل بغداد و کردستان دعوت کرده اند متهم کرد که آنان به دنبال اهداف موردنظر خود بوده و می کوشند از اوضاع کنونی برای بازگشت آمریکایی ها به عراق سوء استفاده کنند.

«عارف طیفور» معاون رئیس پارلمان عراق نیز باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را به دخالت فوری برای جلوگیری از استفاده ارتش از سلاح علیه ملت کرد فراخواند.

انتهای پیام/ ++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول