اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

کاهش ازدواج و افزایش طلاق در بریتانیا در یک دهه گذشته

خبرگزاری فارس: آمار سال 2011 نشان می دهد که تعداد ازدواج ها در بریتانیا با کاهش 200 هزار موردی نسبت به یک دهه پیش به حدود 20.4 میلیون رسیده است.

کاهش ازدواج و افزایش طلاق در بریتانیا در یک دهه گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس، یک چهارم مردم انگلستان و ولز مجرد هستند و تعداد افرادی که همزیستی مشترک دارند از 9.8 درصد به 11.9 درصد افزایش یافته است ضمن اینکه تمایل به طلاق نیز بیشتر شده است.

ادامه آمار ملی بریتانیا اعلام کرده که تا سال گذشته کل جمعیت انگلستان و ولز 56.1 میلیون نفر بوده که نسبت به سال 2001 حدود ۷ درصد افزایش داشته است. بیش از نیمی از این افزایش به دلیل مهاجرت بوده است.

این اداره اعلام کرده پس از افزایش نزدیک به 50 درصدی زاد و ولد در میان مهاجران هم اکنون نزدیک به 3 میلیون نفر در خانه هایی زندگی می کنند که هیچ بزرگسالی در آنجا انگلیسی صحبت نمی کند.

در حالیکه تنوع قومی در این کشور بسیار بیشتر از قبل شده برای نخستین بار تعداد افراد بریتانیایی در لندن اقلیت شده است.

بر اساس این گزارش تعداد افرادی که رسما ازدواج کرده اند از حدود نیمی از جمعیت در یک دهه گذشته به 45 درصد رسیده است. این نخستین باری است که از سال 1801 تا به حال تعداد ازدواج ها نیز اقلیت شده است.

بیش از 11 میلیون نفر از ساکنان انگستان و ولز مجرد هستند که نشان دهنده تعداد رو به افزایش افرادی است که ترجیح می دهند ازدواج نکنند.

بیش از 5 میلیون نفر نیز با یک شخص دیگر همزیستی دارند اما ازدواج نکرده اند که این میزان در سال 2001 برابر با 4 میلیون نفر بوده است. حدود 3.8 میلیون نفر نیز طلاق گرفته یا جدا شده اند.

سر پل کلریج قاضی دیوان عالی بریتانیا در گفتگویی با دیلی تلگراف این روند را نگران کننده و نشان دهنده فروپاشی خانواده ها می داند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول