اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس همدان

آلبوم موسیقی با نوای کاروان و سمفونی فلک‌الافلاک تولید شد

خبرگزاری فارس: کارشناس واحد هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: تهیه و تولید آلبوم موسیقی با نوای کاروان و سمفونی فلک‌الافلاک به همت معاونت هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس استان صورت گرفت.

آلبوم موسیقی با نوای کاروان و سمفونی فلک‌الافلاک تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، امین لطفی‌شهپر اظهار داشت: آلبوم موسیقی با نوای کاروان به آهنگسازی «محمدرضا علیقلی» و سمفونی فلک‌الافلاک کاری از «کامبیز روشن‌روان» تولید شده که هم اکنون در آرشیو صوتی این اداره کل موجود است.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف این اداره کل نشر فرهنگ دفاع مقدس در آثار هنری به ویژه موسیقی است، افزود: این آثار نشان‌دهنده ظرفیت بالای هنرمندان موسیقی و آهنگسازان در این عرصه است.

کارشناس واحد هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان اعلام داشت: با نوای کاروان کاری از محمدرضا علیقلی چهره مطرح موسیقی کشور و یکی از شاخص‌ترین آهنگسازان ایران است که با ساخت موسیقی بیش از 200 فیلم و سریال کارنامه‌ای درخشان و پربار در زمینه آهنگسازی به خصوص موسیقی فیلم دارد.

وی تصریح کرد: این اثر در هفت قطعه موسیقی دفاع مقدس تهیه شده که قطعه اول تا ششم این مجموعه در سال 1382 و قطعه هشتم در سال 1372 تولید شده است.

وی افزود: سمفونی فلک‌الافلاک نیز کاری از کامبیز روشن‌روان، دارای دکترای آهنگسازی از دانشگاه هاوایی است، این اثر دارای چهار موومان است که در موومان اول که نسبت به سه موومان دیگر طولانی‌تر است به 2 تم اصلی کشتار، ویرانی و تخریب شهرها می‌پردازد ضمن اینکه موومان دوم بر اساس یک ملودی زیبای لری به نام تفنگ ساخته شده است.

لطفی بیان داشت: موومان سوم به یاد دریادلان و نام‌آوران بی‌نام بسیجی که سرشار از تحرک، امید و آمادگی رزمی است، تهیه شده است.

وی اضافه کرد: موومان چهارم به ملودی مشهور دایه دایه که با سازه‌های بادی و برنجی و کوبه‌‌ای اجرا می‌شود آغاز می‌شود.

لازم به ذکر است: آلبوم موسیقی با نام «راز بارون» کاری از کیارش میرمحمد رضایی که تقدیمی است به 3 هزار شهید گرانقدر استان زنجان به همراه این 2 آلبوم در آرشیو این اداره کل در همدان موجود است که علاقمندان می‌توانند با مراجعه به واحد هنری از این آلبوم‌ها استفاده کنند.

کارشناس واحد هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در پایان اعلام داشت: واحد هنری این اداره کل آمادگی دارد تا در تولید آثار هنری شامل فیلم، موسیقی، تئاتر، عکس و انیمیشن در قالب ژانر دفاع مقدس با هنرمندان استان همکاری کند.

انتهای پیام/2499/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول