اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خبرگزاری فارس مطرح کرد

سرلوحه برنامه‌های خبرگزاری فارس گفتمان ولایت و عدالت است/ وارد گروه‌بندی‌های ‌خاص نمی‌شویم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: سرلوحه برنامه‌های خبرگزاری فارس گفتمان ولایت و عدالت است و وارد گروه‌بندی و دسته‌بندی‌های خاص نمی‌شود‌.

سرلوحه برنامه‌های خبرگزاری فارس گفتمان ولایت و عدالت است/ وارد گروه‌بندی‌های ‌خاص نمی‌شویم

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سید‌نظام‌الدین موسوی امروز در مراسم معارفه سرپرست خبرگزاری فارس کرمانشاه ضمن تسلیت ایام محرم‌الحرام اظهار داشت: امام ‌حسین (ع) و عاشورا محور وحدت و اتحاد هستند و باید قدر آن را بدانیم و بهره لازم را ببریم.

موسوی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردمی از ضریح ابا‌عبدالله‌الحسین در استان‌های کشور ادامه داد: ضریح امام‌حسین (ع) یک نماد است و هنوز متبرک به مقبره امام‌حسین (ع) نشده اما در بین ملت ایران شور و اشتیاقی را برپا کرد که نشان‌دهنده ارادت این ملت به اهل‌بیت (ع) است.

وی در ادامه سخنان خود به مسائل کلان کشور اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری روی شرایط امروز جهانی و موقعیت ایران تأکید دارند و آن را به‌عنوان عبور از یک پیچ تاریخی عنوان می‌کنند. 

 مدیرعامل خبرگزاری فارس ویژگی عبور از پیچ تاریخی را در دو بعد درونی و بیرونی دانست و تصریح کرد: تغییر ژئوپولتیک منطقه خاورمیانه که رهبر معظم انقلاب از آن به ‌عنوان بیداری اسلامی یاد می‌کنند، ویژگی بعد بیرونی این پیچ مهم تاریخی است.

موسوی کانون بیداری اسلامی را ایران معرفی کرد و گفت: انقلاب اسلامی کانون تحولات منطقه و دنیا است. روح انقلاب اسلامی ایران در کشورهای در حال انقلاب جاری است و در هر نقطه‌ای از دنیا مسئله‌ای را بخواهند حل و فصل کنند، ایران به عنوان یک قدرت معنوی در آن نقطه حضور دارد.

*جایگاه ولایت‌فقیه، غربی‌ها را نگران کرده است

وی اظهار کرد: آنچه غربی‌ها را نگران کرده جایگاه ولایت‌فقیه است؛ چرا که ایران امروز قدرت برتر منطقه‌ای است.

مدیر‌عامل خبرگزاری فارس گفت: اگر تحول ژئوپولتیک جهانی اتفاق بیفتد به این معنا است که ایران حرکت خود را به سمت تأثیرگذاری جهانی آغاز کرده است.  

وی با اشاره به ویژگی بعد درونی عبور از پیچ تاریخی خاطرنشان کرد: برای اینکه ایران به عنوان کانون تحولات دنیا قدرت و قوت داشته باشد باید ظرفیت‌های معنوی، انسانی و علمی را ارج نهیم و از آنها درست استفاده کنیم تا از این پیچ تاریخی عبور کنیم و به افق‌های چشم‌انداز نظام برسیم. 

*رشد علمی ایران از متوسط جهان بالاتر است

موسوی پیشرفت در حوزه علم را مثبت عنوان کرد و افزود: یکی از شاخصه‌های مهم که براساس آن رتبه یک کشور مشخص می‌‌شود تعداد مقالات علمی است که در این زمینه ایران رتبه قابل‌ قبولی دارد و نشان می‌دهد‌ رشد علمی کشور از متوسط دنیا بالاتر است.

وی اظهار کرد: در حوزه‌های نظامی و اقتصادی علاوه بر فشارها و تحریم‌هایی که از سوی دشمنان به نظام وارد می‌شود نیز رشد خوب و در حال گسترشی داریم.

موسوی نقش رسانه‌ها را برای عبور موفقیت‌آمیز از پیچ تاریخی را بسیار حساس دانست و افزود: ارتباطات عامل مهم در پیشرفت اهداف یک جامعه است.

*رتبه جهانی خبرگزاری فارس زیر 800 است

مدیرعامل خبرگزاری فارس رسانه‌های کشور ایران را خوب و قوی معرفی کرد و ادامه داد: رسانه‌های سراسری و محلی و همچنین سایت‌های اینترنتی خوبی در کشور فعال هستند به عنوان مثال خبرگزاری فارس رتبه جهانی زیر 800 را در دسته‌بندی سایت‌های دنیا به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه باید رسانه‌های ایران تاثیرگذاری منطقه‌ای داشته باشند، تصریح کرد: رسانه‌ها همیشه نباید درگیر مسائل داخلی باشند بلکه باید در منطقه نیز تأثیرگذاری از خود به جای بگذارند و این مستلزم حمایت مسئولان است.

موسوی، رسانه‌ها و خبرگزاری‌های استانی را ابزار مهمی برای توسعه استان‌ها دانست و اظهار کرد: باید هم مشکلات و هم توفیقات استان‌ها بیان شود و به کمک اطلاع‌رسانی رسانه‌ها است که مشکلات به گوش مسئولان می‌رسد.

*خبرگزاری فارس تریبونی برای بیان مسائل و مشکلات است

وی از رسانه‌ها خواست که در بیان انتقادات منصف باشند و گفت: مسئولان نسبت به فلسفه نقد، سعه‌ صدر داشته باشند و انتقادات را به خوبی گوش دهند چرا که اگر رسانه‌های داخلی مشکلی را عنوان کنند و انتقادی را انجام دهند بهتر از آن است که رسانه‌ای بیگانه این کار را انجام دهد.

موسوی خبرگزاری فارس را تریبونی برای بیان مسائل و مشکلات دانست و افزود: سرلوحه برنامه‌های خبرگزاری فارس گفتمان ولایت و عدالت است و حرکتی در چارچوب نظام داریم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس ادامه داد: جایی احساس کنیم جریان یا گروهی در برابر منافع نظام مانع شده‌اند و مشکلی درست کرده‌اند، رسالت خود را انجام خواهیم داد.

موسوی با بیان اینکه در چارچوب نظام نگاهمان به همه احزاب و گروه‌ها یکسان است، گفت: خبرگزاری فارس وارد گروه‌بندی و دسته‌بندی‌های خاصی نمی‌شود چرا که همه افراد در چارچوب نظام  و ارزش‌های انقلاب برای ما محترم هستند.

‌محسن فولادی با حضور سید‌نظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، حسن کربلایی مدیرکل استان‌های خبرگزاری فارس، حجت‌الا‌سلام محمد آفتابی مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، هومان بهرامی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه، سردار ویسی  و جمعی از مسئولان استان به عنوان سرپرست خبرگزاری فارس کرمانشاه رسما معرفی شد.

انتهای پیام/2700/‌ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول