اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان زنجان تاکید کرد

ضرورت احداث آموزشگاه‌های استثنائی در مناطق محروم زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان زنجان گفت: احداث آموزشگاه‌های استثنائی در مناطق محروم استان زنجان ضروری است.

ضرورت احداث آموزشگاه‌های استثنائی در مناطق محروم زنجان

رضا ربیعی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: هفت گروه از معلولان استان زنجان زیر پوشش آموزش و پرورش استثنائی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه دانش‎آموزان ناشنوا و نیمه شنوا، دانش‏آموزان نابینا و نیمه‌‌بینا، دانش‎آموزان کم‌توان ذهنی، دانش‎آموزان دچار اختلال رفتاری، دانش‎آموزان دچار اختلال یادگیری، چند معلولیتی و جسمی حرکتی زیر پوشش اداره آموزش و پرورش استثنائی استان زنجان قرار دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزشگاه‎های ویژه معلولان تفکیک شده است، خدمات جداگانه‎ای به افراد ارائه می‎شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری 876 دانش‎آموز در مدارس استثنائی استان زنجان تحصیل می‏کنند، تصریح کرد: 161 نفر نیز به صورت تلفیقی در مدارس استان مشغول هستند.

وی یادآور شد: افرادی که به صورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می‏کنند از طریق رابط آموزشی آموزش‎های مورد نیاز را می‏بینند.

*وجود 26 آموزشگاه استثنائی در زنجان

ربیعی با اشاره به اینکه 316 نیروی آموزشی در مدارس استثنائی استان زنجان فعالیت دارند، ادامه داد: در مجموع 26 آموزشگاه با 147 کلاس برای این دانش‎آموزان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‎سازی در زمینه معلولان یکی از رسالت‎های اداره آموزش و پرورش استثنائی استان زنجان به شمار می‏رود، اضافه کرد: شناسایی توانایی معلولان و استعدادهای آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان زنجان با بیان اینکه تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولان، ارائه تسهیلات به منظور تاسیس مراکز آموزشی و توانبخشی از جمله تاسیس مجتمع‏های آموزشی ویژه دانش‎آموزان استثنائی و توسعه مراکز آموزشی ویژه این دانش‎آموزان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، افزود: توسعه آموزش‎های فنی و حرفه‎ای و کار و دانش نیز اهمیت دارد.

وی اظهار داشت: ایجاد آموزشگاه در مناطق محروم باید برای دانش‏آموزان استثنایی در استان زنجان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/73006/و/ف4004.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول