اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شیرجه پرافتخارترین رشته ورزشی آذربایجان

خبرگزاری فارس: شیرجه در تبریز و استان آذربایجان‌شرقی توانسته است از ظرفیت‌های موجود در جوانان این شهر استفاده کرده و نتایج و افتخارات مهمی را در کشور و مسابقات برون مرزی به دست آورد.

شیرجه پرافتخارترین رشته ورزشی آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، این تیم قهرمان تمام ادوار لیگ برتر و قهرمان بلامنازع کشور بوده و توانسته است با قدرت‌نمایی خود را به عنوان موفق‌ترین رشته ورزش استان رکوردی عجیب بر جای بگذارد.

استعداد بالقوه در استان بسیار زیاد است

یکی از بزرگ‌ترین عوامل موفقیت این رشته فنی و تکنیکی حضور مربی صاحب نامی چون محمدرضا شکول است.

وی که در سال‌های نه چندان دور به عنوان مربی در رشته ژیمناستیک در تبریز و ایران شناخته شده و حتی در مقاطعی سکان سرمربیگری تیم ملی را به دست گرفته، توانسته با تلفیق دو رشته شنا و ژیمناستیک انقلابی در رشته شیرجه تبریز و کشور ایجاد کند.

این مربی کار کشته توانسته است بیش از 100 قهرمانی و عنوان تیمی بین‌المللی، کشوری، المپیاد، لیگ برتر، آموزشگاهی را برای استان و کشورمان به ارمغان آورد.

محمدرضا شکول معتقد است خلاقیت و استعداد آذربایجان در شیرجه بسیار بالاست و با سرمایه‌گذاری در این رشته می‌شود بیشتر از این هم شاهد شکوفایی استعدادهای بالقوه بود.

وی ادامه داد: رشته شیرجه رکوردها و اتفاقات تاریخی و ماندگاری را برای تبریز رقم زده است و این نشان از استعدادهای بالقوه‌ای دارد که با اندکی سرمایه‌گذاری می‌شود به نتایج درخشانی دست یافت.

شکول تاکید کرد: تجهیزات شیرجه باید در دسترس کلیه ورزشکاران قرار داشته باشد تا آنها بتوانند تمرین کنند و آمادگی لازم را با آن وسایل به دست آورند به همین دلیل نیاز است که در نقاط مختلف شهر و استان تجهیزات و استخرهای مناسب برای این رشته ورزش مهیا شود.

متخصص استعدادیابی شیرجه در استان اظهار امیدواری کرد با توجهی که از طرف شخص شهردار و مجموعه شهرداری در سازمان ورزش قهرمانی در این رشته داریم نه تنها در سطح کشور بلکه در مسابقات بین‌المللی نیز مطمئناً شاهد نتایج درخشان‌تری خواهیم بود.

ورزشکاران رشته شیرجه چه در ارتفاع بلند و چه از ارتفاع کوتاه باید از دقت صدم ثانیه‌ای و لحظه‌ای بالایی برخوردار باشند و ایشان را باید جزو شجاع‌ترین و هنرمندترین ورزشکاران به حساب آورد چون هماهنگی عصب و عضله زیادی را نیاز دارند به خاطر اینکه جهش آنان از سکوی 10 متری انرژی کافی برای رسیدن به سرعت 55 مایل در ساعت را در لحظه برخورد با سطح آب را فراهم می‌کند، سرعتی که اگر در هنگام برخورد با آب فرد دچار اشتباه شود و یا کاملاً عمود نباشد بسیار خطرناک خواهد.

امیدواریم روند موفقیت‌هایمان قطع نشود

مجتبی ولی‌پور، شیرجه‌رو تبریزی و دارنده 13 عنوان قهرمانی آسیایی و بین‌المللی در خصوص شیرجه به فارس گفت: تیم خوبی داریم و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد همیشه قهرمانی با تیم ماست و امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: شیرجه رشته‌ای مفرح و فنی است که باید مربیان با دانشی تیم را همراهی کنند که به حمدالله تیم شهرداری تبریز با داشتن مربی کهنه کار و کاربلدی چون آقای شکول از امتیاز بسیار بالایی نسبت به دیگر تیم‌ها برخوردار است.

امیدوارم بتوانم دینم را به شیرجه تبریز ادا کنم

حسام صمدی دیگر شیرجه‌رو تبریزی در شهرداری است که دارنده هشت قهرمانی با عنوان آسیایی و بین‌المللی است.

این مدال‌آور شیرجه ایران نیز به فارس گفت: من نماینده کوچکی از جامعه شیرجه تبریز در تیم شهرداری هستم و امیدوارم توانسته باشم دینم را به شیرجه تبریز و کشور ادا کنم.

برای موفقیت تیم تا آخرین توان تلاش می‌کنم

علی شکول نیز با 14 قهرمانی، عنوان آسیایی و بین‌المللی به فارس گفت: عاشق شیرجه هستم و سعی خواهم کرد تا آنجایی که در توان دارم برای موفقیت تیم تلاش کنم.

وی اظهار امیدواری کرد، موفقیت‌های این تیم تداوم داشته و بتوانند در مسابقات بین‌المللی نیز توفیقات بیشتری به دست آورند.

مهرداد مرادی هم یکی دیگر از عنوان‌داران این رشته ورزشی است.

وی که دارنده دو قهرمانی کاپ آسیا و یک نقره همچنین چند عنوان قهرمان قهرمانان به همراه فرهاد افسری (با دو عنوان بین‌المللی)، نزدیک به 50 مدال و عنوان انفرادی و تیمی همچنین امیرحسین رحیمیان (دارنده یک چهارمی آسیا) و چند قهرمانان قهرمانان کشوری و بیش از 15 مدال و عنوان کشوری و ملی پیکره تیمی را تشکیل داده‌اند که هیچ تیمی در کشور نمی‌تواند در برابرشان مقابله کند.

شمه‌ای از عناوین به دست آمده توسط شیرجه شهرداری تبریز

- قهرمان آخرین دوره لیگ برتر شیرجه کشور با نام باشگاه شهرداری تبریز

- قهرمانی تیمی تمام دوره‌های لیگ برتر شیرجه (با تمام طلاها و عناوین قهرمان قهرمانان و انفرادی تمام دوره‌های لیگ برتر)

- رکورد کسب تمام طلاها و تمام عناوین قهرمان قهرمانان و تیمی کلیه گروه‌های سنی قهرمانی کشور در سال 91

- ثبت پرافتخارترین و پرطلایی‌ترین رویداد تاریخ ورزش آذربایجان و تاریخ ورزش‌های استخری ایران با هشت طلا از 10 طلای آسیایی 2008 سنگاپور

- رکورد تاریخی تعلق 9 مدال از 10 مدال آخرین مسابقات آسیایی شیرجه 2011 جاکارتا

- ثبت رکورد تاریخی در آخرین بازی‌های المپیاد ایرانیان با کسب قریب به 1.5 برابر طلاهای مجموع طلاهای رشته‌های ورزشی استان

سخن آخر

با نگاه اجمالی به این رشته پرافتخار در استان می‌توان به این نتیجه رسید که می‌توان با سرمایه‌گذاری در شیرجه هم از هدررفت استعدادهای خودداری کرد و هم بر افتخارات حاضر افزود.

خوشبختانه در سال‌های اخیر شهرداری تبریز توانسته است با سرمایه‌گذاری در این رشته و قرارداد با شیرجه‌روها و مربیان آن نقش مهمی در پیشرفت این رشته داشته باشد.

انتهای پیام/‌60001/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول