اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسات و بازاریابی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری:

19 شرکت تحقیقاتی در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری مستقر است

خبرگزاری فارس: مدیر موسسات و بازاریابی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 19 شرکت تحقیقاتی در پارک علم و فناوری مستقر است.

19 شرکت تحقیقاتی در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری مستقر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، خسرو طاهری ظهر امروز در مراسم گشایش چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی این استان، اظهار داشت: پارک علم و فناوری سازمانی است که به وسیله متخصصان حرفه‌ای مدیریت می‌‎شود، هدف اصلی آن افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقای فرهنگ نوآوری در میان شرکت‌های حاضر و موسسه‌های متکی بر علم و دانش است.

وی افزود: در پارک علم و فناوری زمینه فعالیت‌هایی از جمله کشاورزی و باغداری، شیلات، گردشگری و محیط زیست، معاون آب و صنایع وابسته، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌ها وجود دارد.

طاهری با اشاره به برخی از شرایط و نحوه پذیرش و استقرار در پارک، گفت: تمام محققان، نوآوران و کارآفرینان در قالب یک شرکت و واحدهای تحقیق و توسعه کوچک و متوسط می‎توانند با رعایت شرایط به عضویت پارک درآیند.

مدیر موسسات و بازاریابی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: واحد فناور باید روی یک ایده فناورانه متکی بر فناوری که دارای توجیه فنی و اقتصادی مبنی بر بازار است متمرکز شده و دارای نمونه اولیه قابل تجاری سازی و تولید باشد.

خسروی با بیان اینکه در این نمایشگاه دو غرفه در اختیار این شرکت قرار گرفته، بیان داشت: در حال حاضر 19 شرکت در پارک علم و فناوری مستقر است، ولی به علت کمبود فضا تنها محصول پنج شرکت در این غرفه‌ها به نمایش درآمده است.

مدیر موسسات و بازاریابی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخی از خدمات پشتیبانی پارک، گفت: پارک علم و فناوری خدماتی از جمله تأمین فضای مناسب کاری، خدمات مالی پایه، مشارکت مالی در تحقق ایده‌های کاری موسسات خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی و خدمات رفاهی است که سعی می‎شود به خوبی به شرکت‌های عضو ارائه شود.

وی معافیت مالیاتی و گمرکی و بهره‌مندی از مزایای قانون مناطق آزاد در راستای کار را از مهم‌ترین مزایای استقرار در پارک علم و فناوری دانست و ادامه داد: معرفی واحدهای فناوری برای دریافت تسهیلات مالی با کارمزد پایین به صندوق حمایتی کشور، کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان نیز از دیگر این مزایا است.

چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی پژوهشگران برتر چهارمحال و بختیاری امروز با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، معاون نیروی انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، شهردار شهرکرد و جمع کثیری از ادارات و ارگان‌های استان در مرکز آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران شهرکرد گشایش یافت.

انتهای پیام/68006/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول