اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسب هفته تحقیق و پژوهش

نمایشگاه دستاوردهای تحقیقات کشاورزی در یاسوج برپا شد

خبرگزاری فارس: به مناسب هفته تحقیق و پژوهش نمایشگاه دستاوردهای تحقیقات کشاورزی در یاسوج برپا شد و تا پایان هفته جاری علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

نمایشگاه دستاوردهای تحقیقات کشاورزی در یاسوج برپا شد

بیژن کاووسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: هر سال از 25 آذر تا 30 آذر را به عنوان هفته پژوهش نام می‌نهند و این هفته با شعار پژوهش تقاضا محور و تولید دانش‌بنیان زیربنای اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی این استان به مناسبت هفته تحقیق و پژوهش یک نمایشگاه از دستاوردهای تحقیقاتی این مرکز برگزار می‌کند و بازدید برای عموم آزاد است.

کاووسی خاطرنشان کرد: غرفه دستاوردهای تحقیقاتی شامل معرفی ارقام گندم و جو، مقالات ISI و علمی_پژوهشی، همایش‌های بین‌المللی و داخلی، گزارش‌های نهایی، کتب و ... بوده که در ساختمان مرکز نظام مهندسی کشاورزی مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.

این مسئول ادامه داد:در این نمایشگاه از 26 آبان تا پایان هفته جاری با همکاری کمیته علمی و برنامه‌ریزی اعضای هیئت علمی به ایراد سخنرانی علمی می پردازند که در طی سال 90 تا 91 بیش از 100 فقره طرح تحقیقاتی‌ کشاورزی در دست اجرا بوده و هزینه هشت مورد از آنها از محل اعتبارات استانی «خاص» تأمین شده است.

کاووسی موضوع طرح های مذکور را مسائل به‌زراعی، به‌نژادی، محصولات زراعی و باغی، بررسی آفات و بیماری‌های گیاهی، تغذیه، اقتصادی و اجتماعی، جنگل و مراتع، علوم دامی و آبخیزداری عنوان کرد.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تعداد اعضای هیئت علمی این مرکز را 17 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد پنج نفر از آن‌ها دارای مدرک دکترا و بقیه دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده که در رشته‌های مختلف مجری این طرح هستند.

کاووسی هدف از اجرای طرح های تحقیقاتی را رفع نیازهای کشاورزان و بهره‌برداران در سطح این استان برای تولید با کیفیت و مطلوب محصولات زراعی و باغی دانست.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین مشکل در این مرکز را کمبود اعتبارات عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم با همکاری مسئولین ارشد کشوری و استانی نیم درصد تا سه درصد که از اعتبارات بخش‌های اجرایی برای حوزه تحقیقات و پژوهش در نظر گرفته شده است،‌به مرحله اجرا برسد.

انتهای‌پیام/2571/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول