اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

10 درصد گردشگران خارجی از گمرک بیله‌سوار وارد می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 10 درصد گردشگران خارجی ورودی به کشور از طریق گمرک بیله‌سوار وارد کشورمان شده و از مناطق مختلف دیدن می‌کنند.

10 درصد گردشگران خارجی از گمرک بیله‌سوار وارد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات حوزه گردشگری و ظرفیت‌سنجی در این زمینه اظهار داشت: گمرک بیله‌سوار و در مجموع استان اردبیل این توانمندی را دارد که بیشتر از این شاهد حضور گردشگران و مسافران خارجی از طریق گمرک بیله‌سوار باشد به طوری که بر اساس هدف‌گذاری‌ها این 10 درصد از مجموع 3.5 میلیون گردشگر خارجی باید به حدود 15 تا 20 درصد افزایش یابد.

وی با یادآوری اینکه ورود گردشگران خارجی بستر و زمینه توسعه و رونق صنعت توریست و گردشگری را فراهم می‌آورد، تصریح کرد: سالانه بالغ بر 400 هزار نفر از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار وارد کشور شده که مقصد اصلی آنها گردشگری درمانی، زیارتی و سیاحتی است.

ندایی ضرورت راه‌اندازی مرکز تخصصی سلامت در پایانه مرزی بیله‌سوار را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این مرکز با هدف نظم‌دهی و تسهیل ورود و خروج مسافران خارجی ایجاد شده و زمینه فراهم می‌آید تا گردشگران خارجی بتوانند از امکانات و تجهیزات استفاده کنند.

این مسئول با اعلام اینکه توسعه صنعت توریست و گردشگری عایدات فراوان و میلیونی برای این استان به همراه دارد، اضافه کرد: باید مراکز تخصصی گردشگری در سه محور درمان، گردشگری و طبیعت‌گردی در این پایانه راه‌اندازی شود تا با راهنمایی‌ها و هدایت‌های حقیقی بتوان گردشگران را به سمت بهره‌گیری از مناظر و مواهب خدادادی سوق داد.

وی جلوگیری از برخی سوءاستفاده‌ها و دلال‌بازی‌ها در ورود و خروج گردشگران خارجی را یادآور شد و بیان کرد: عده‌ای سعی می‌کنند از ضعف مسئولان نظارتی و اجرایی استفاده کرده و به برخی مسایل دامن بزنند چرا که بی‌نظمی در هدایت مسافران و سوءاستفاده رانندگان سبب ناامنی و نارضایتی مسافران خارجی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل یادآور شد: اگر شهرستان بیله‌سوار را پیشانی نظام و ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل بدانیم باید در پذیرش میهمانان خارجی مسایل مختلف مد نظر قرار گرفته و مشکلات احتمالی نیز برطرف شود.

ندایی در ادامه از فعالیت 12 مجتمع گردشگری در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: در مناطق مختلف به ویژه گردشگرپذیر استان این مجتمع‌های گردشگری در حال احداث است.

وی افزود: در شهر سرعین به دلیل قطب گردشگری چهار مجتمع وجود دارد و دو مجتمع نیز در شهر نیر به عنوان یک منطقه با ظرفیت مناسب گردشگری وجود دارد.

انتهای پیام/62006/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول