اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری:

مراکز تحقیقاتی جبهه رویارویی با دشمن است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گفت: امروز پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی عرصه نبرد با دشمن است، چرا که دیگر جنگ ما با دشمن سخت‌افزاری نیست بلکه علمی و نرم افزاری است.

مراکز تحقیقاتی جبهه رویارویی با دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود تولایی ظهر امروز در نخستین همایش منطقه‌ای فرصت‌ها و چالش‌‌ها در تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در شهرکرد، اظهار داشت: در طول سال‌های دفاع مقدس دشمن از حمایت کشورهای ابرقدرت دنیا برخوردار بود، بطوری که تجهیزات و امکانات مورد نیاز این کشور را به عراق می‌رسانند، ولی ایران تنها به نیروی انسانی جنگنده و غیور خود متکی بود.

وی با بیان اینکه در دوران سلطنت پهلوی، کشور از فرصت‌ها غفلت کرد، گفت: با پیروزی انقلاب، دولت‌‌های روی کار این غفلت‌ها را به فرصت تبدیل کردند، بطوری که با فرصت ایجاد شده توانستیم به فناوری دست یابیم.

تولایی با اشاره به فلسفه بسیج علمی در ایران، گفت: اگر در زمان جنگ، کسی که در جبهه‌های نبرد حضور داشت بسیجی بود، ولی امروز این مفهوم به پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشیده شده و این اماکن مرکز رزم‌ شده‌اند، چراکه دیگر جنگ ما با دشمن سخت‌افزاری نیست بلکه علمی و نرم افزاری است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با تأکید بر اینکه باید دانشگاه را با صنعت گره بزنیم، بیان داشت: اگر این دو مسیر با هم یکی شد، صنعت دیگر در این رقابت فشرده شکست نخواهد خورد، بسیج با تمامی دستگاه‌های نظام یک تفاوت اساسی دارد، بسیج کانال ارتباطی انسجام یافته مردم با دستگاه‌های اجرایی است.

این مسئول با اشاره به رتبه کشور در جشنواره‌های علمی و مسابقات جهانی، گفت: ایران از نظر تولید علم و ظرفیت خلاق در دهک اول جهانی، در تولید مقالات در دهک دوم و در عرصه صنعتی در دهک سوم قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج علمی به عنوان یک سازمان ستادی از هفت قشر علمی در کشور شامل بسیج اساتید، بسیج پزشکان،بسیج مهندسین، بسیج طلاب، بسیج دانشجویی، بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان حمایت می‌کند.

تولایی از دریافت 5 هزار و 500 طرح در طی سه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: این میزان طرح در کارگروه بسیج علمی پژوهشی و فناوری ارزیابی و مواردی که اعتبار علمی قابل قبول داشتند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک هزار و 500 طرح ابتکاری و نوآوری مورد حمایت جدی قرار گرفته است.

وی از فعالیت بیش از 4 هزار مبتکر، مخترع و نوآور در سامانه بسیج خبر داد و اضافه کرد: در این سامانه علاوه بر مبتکران 15 هزار استاد بسیجی و 100 هزار مهندس بسیجی حضور دارند.

این مسئول با مطلوب ارزیابی کردن جایگاه پژوهش و تحقیقات در استان چهارمحال و بختیاری، متذکر شد: با توجه به سختی‌ها و شرایط جغرافیایی‌، تعداد مخترعان و پژوهشگران در این استان نسبت به جمعیت‌ کم آن بسیار مطلوب است، ما در 27 استان مرکز رشد خلاقیت و نوآوری داریم، اما این استان تنها استانی است که سه مرکز رشد دارد.

تولایی در پایان اذعان داشت: به زودی مرکز رشد شهرستان بروجن افتتاح خواهد شد، که این مرکز به یاد دانش‌آموزان بروجنی که به ملکوت اعلی پیوستند، به نام رهنوردان شهدا نامیده شده است.

انتهای پیام/68006/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول