اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره موسسه دانش‌بنیان دانشگاه صنعتی کرمانشاه:

اعتبارات تحقیقاتی کمتر از یک درصد است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره موسسه دانش‌بنیان دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: اعتبارات تحقیقاتی کمتر از یک درصد است و این در حالی است که باید 1.5 درصد بودجه به اعتبارات تحقیقی اختصاص داده شود.

اعتبارات تحقیقاتی کمتر از یک درصد است

عبدالحمید پاپ‌زن در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: پژوهش فرآیند و حرکتی به سمت حل مشکلات جامعه و افزایش علم جهان است.

پاپ‌زن تصریح کرد: فلسفه پژوهش رسیدن به حقیقت است و برای رسیدن به یک حقیقت نیاز به محقق خوب احساس می‌شود.

وی با اشاره به مولفه‌های یک پژِوهش، افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار در کشور باید پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در اهداف بلند مدت پایه‌ریزی شود.

این پژوهشگر برتر استان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در عرصه فعالیت‌های پژوهشی‌، تبدیل این تحقیقات به ثروت است‌، لذا ما باید به سمتی پیش برویم که پژوهش‌ها کاربردی شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پژوهش باید به جایگاه واقعی خود درکشور و استان برسد، گفت: اعتبارات تحقیقاتی کمتر از یک درصد است و این در حالی است که باید 1.5 درصد بودجه به اعتبارات تحقیقی اختصاص داده شود.

پاپ‌زن به جایگاه تحقیقات در مبادلات ارزی اشاره کرد و گفت: برای هر آنچه که فکر کنید، مبادلات ارزی تعریف شده به جزو بخشی که به تحقیقات مربوط می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری که  فرمودند؛ به پژوهش و تحقیق توجه و اعتبارات بیشتر داده شود گفت: تحقیقات و پژوهش باید حمایت شود زیرا هر جا موفقیتی حاصل می‌شود نتیجه سرمایه‌گذاری خوبی است که در پشت آن صورت گرفته است.

عضو هیئت مدیره موسسه دانش‌بنیان دانشگاه صنعتی کرمانشاه با اشاره به شعار" ما می‌توانیم"‌، گفت: ملت ایران با توجه به تمدن تاریخی، و پیشینه مکتب اسلامی‌، همواره مردمی باهوش بوده‌اند و در هر عرصه‌ای که ورود پیدا کرده‌اند موفقیتی به دست آورده‌اند.

پاپ‌زن با بیان اینکه زمینه پیشرفت ملت ایران فراهم است ادامه داد: برای رسیدن به این موفقیت باید سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: برای رسیدن به جایگاه علمی مناسب در جهان که استراتژیک مد‌نظر مقام معظم رهبری است و رسیدن به اهداف طولانی مدت کشور باید سرمایه‌گذاری کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

پاپ‌زن در پایان گفت: سرمایه‌گذاری ما در عرصه پژوهش و تحقیقات باید جدی و چشم‌گیر باشد تا بتوان قلل موفقیت علمی را یکی پس از دیگری طی کرد.

انتهای پیام/2700/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول