اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

الغنوشی: دولت جدید تونس به زودی تشکیل خواهد شد

خبرگزاری فارس: رهبر جنبش اسلامگرای النهضه تاکید کرد رایزنی با گروه‌های سیاسی این کشور برای تشکیل کابینه جدید جریان دارد.

الغنوشی: دولت جدید تونس به زودی تشکیل خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «محیط»، راشد الغنوشی رهبر جنبش اسلام گرای النهضه که حزبش ریاست ائتلاف سه گانه حاکم بر تونس را برعهده دارد چهارشنبه شب طی اظهاراتی خبری در نواکشوت به سوالات خبرنگاران درباره اوضاع کنونی در تونس پاسخ داد.

الغنوشی پیش بینی کرده است که دولت جدید در تونس به زودی تشکیل خواهد شد.

احزاب بیشتری در دولت جدید حضور خواهند داشت

رهبر جنبش اسلام گرای النهضه تونس درباره اظهار نظر اخیر رئیس جمهور تونس درباره ضرورت ایجاد تغییرات در کابینه دولت تونس گفت:منصف المرزوقی رئیس جمهور ما است و حق دارد که نظر خود را درباره بهتر شدن عملکرد دولت ارائه بدهد.

وی افزود: هیچ کس در تونس ادعا نمی کند که دولت کنونی نمونه و بی نظیر است.

الغنوشی تصریح کرد: جنبش اسلام گرای النهضه برای تشکیل دولت با دو حزب سکولار ائتلاف تشکیل داد تا مورد توافق بزرگ ملت قرار گیرد  و اکنون نیز امکان گسترده شدن ائتلاف دولت با الحاق احزاب و ائتلاف های جدید به آن ممکن است و گفت وگو با طرف هایی در تونس درباره این موضوع جریان دارد.

رهبر جنبش اسلام گرای النهضه تاکید کرد: انقلاب به همه تونسی ها آزادی داد و از جمله نمود آن افزایش شمار احزاب در تونس تا 145 حزب سیاسی است.

سلفی‌ها بخشی از جامعه تونس هستند و تهدید شمرده نمی‌شوند

از سوی دیگر رئیس جنبش اسلام گرای النهضه درباره جریان سلفی در تونس و آنچه از تهدیدها درباره این جریان برای صحنه سیاسی و اجتماعی این کشور گفته می شود تصریح کرد: این سخن که جریان سلفی در تونس تهدیدی جدی برای امنیت این کشور و منافع راهبردی آن است مترسکی است که رسانه ها و برخی جریان های سیاسی با اهدافی خاص درست کرده اند و هیچ واقعیتی ندارد.

وی افزود: جریان سلفی در تونس دو حزب دارد و ارعاب مردم از فعالیت های این جریان اقدامی مبالغه آمیز از سوی برخی طرف ها  است انقلاب برای همه آزادی فراهم کرده است و عدالت در قبال آنهایی که بر خلاف قانون عمل کنند بدون در نظر گرفتن گرایش سیاسی یا حزبی آنها اجرا می شود و جریان سلفی همچون دیگر جریان های اسلام گرا و لائیک بخشی از ترکیب جامعه کنونی در تونس است.

الغنوشی گفت: انقلاب تونس افسار را برای همه جریان های سیاسی بازگذاشت تا آزادی بیان داشته باشند و این درست نیست که بگوییم همه سلفی ها تندرو هستند و یا همه سکولارها میانه رو هستند.

الغنوشی در بخش دیگری از سخنانش آمادگی جنبش اسلام گرای النهضه برای تشکیل ائتلاف با دیگر نیروهای سیاسی در جامعه تونس را اعلام کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول