اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی عنوان کرد

بهره‌مندی 35 میلیون نفر از خدمات نهضت سوادآموزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: طی 33 سال گذشته بیش از 35 میلیون نفر از خدمات این سازمان بهره‌مند شده است.

بهره‌مندی 35 میلیون نفر از خدمات نهضت سوادآموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی باقر‌زاده امروز در دیدار با آیت‌الله علوی‌گرگانی در قم با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی و برکات فراوان آن تا امروز ابراز کرد: تاکنون خدمات مؤثر و ماندگاری در عرصه علم آموزی و بهره‌مند ساختن بی‌سوادان و کم‌سوادان از نعمت دانش صورت گرفته است.

وی افزود: نهضت سوادآموزی فعالیت‌های خود در حوزه آموزش خواندن و نوشتن را در کنار آموزش‌های قرآنی پیگیری کرده و توفیقات گوناگونی را در این زمینه کسب کرده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه طی 33 سال گذشته بیش از 35 میلیون نفر از خدمات این سازمان بهره‌مند شده‌اند، گفت: سازمان نهضت سوادآموزی همواره در خط امام و انقلاب حرکت کرده و ولایت‌مداری و اطاعت از مقام معظم رهبری را سرلوحه امور قرار داده به‌طوری که رهنمودهای ایشان همواره ملاک عمل در برنامه‌های گوناگون قرار داشته است.

وی ادامه داد: حرکت در مسیر آرمان‌های امام و انقلاب افتخار سازمان نهضت سوادآموزی است ضمن اینکه این سازمان توانسته است علاوه بر داخل کشور در مجامع بین‌المللی نیز سبب درخشش نام جمهوری اسلامی ایران شود.

باقر‌زاده با اشاره به کسب پنج جایزه بین‌المللی توسط سازمان نهضت سوادآموزی عنوان داشت: ابداعات و ابتکارات این سازمان مجامع جهانی را بر آن داشت تا این جوایز را به ایران اختصاص دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: چنانچه ملاک باسواد بودن را توانایی روخوانی قرآن در نظر بگیریم بر اساس نتایج سرشماری سال گذشته 9 میلیون و 700 هزار نفر بی‌سواد زیر 50 سال در کشور وجود حضور دارند.

وی با بیان اینکه برخی افراد بی‌سواد در مقابل آموزش خواندن و نوشتن مقاومت می‌کنند گفت: با وجود همه اقدامات صورت گرفته میل و رغبتی از سوی این افراد برای کسب مهارت‌های خواندن و نوشتن وجود ندارد.

باقر زاده بیان داشت: بی‌سوادی مشکلاتی را در جامعه به وجود می‌آورد به همین دلیل سازمان نهضت سوادآموزی تلاش‌های گسترده‌ای برای ترغیب افراد بی‌سواد به منظور حضور در کلاس‌های سوادآموزی انجام داده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تاکید بر آموزش خواندن و نوشتن به همه بی‌سوادان زیر 50 سال طی چهار سال آینده تصریح کرد: این مسئله مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد و تمام تلاش‌ها در راستای اجرای منویات ایشان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/78004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول