اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

60 مورد مشکوک به بیماری تب کریمه‌کنگو شناسایی شده است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شروع بیماری تب کریمه کنگو در استان خراسان‌رضوی تاکنون 60 مورد مشکوک به این بیماری شناسایی و 2 نفر نیز فوت کردند.

60 مورد مشکوک به بیماری تب کریمه‌کنگو شناسایی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا سعیدی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی خراسان‌رضوی که در محل سالن اجتماعات استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای شروع بیماری تب کریمه کنگو در استان خراسان‌رضوی تاکنون 60 مورد مشکوک به این بیماری شناسایی همچنین تعداد 17 نفر بیماری آنان به تایید رسیده و 2 نفر نیز فوت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذا برگزار شد که رسیدگی به وضعیت کشتارگاه‌های موجود در استان و نیز تجهیز این کشتارگاه‌ها به پیش سردکن مصوب شد.

وی با ارائه گزارشی در این ارتباط بیان کرد: در همین راستا در استان خراسان‌رضوی تعداد 18 کشتارگاه داریم که از این تعداد کشتارگاه موجود تعداد 14 کشتارگاه مجهز به پیش سردکن گوشت شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به سایر کشتارگاه‌های استان که برای پیش سردکن اقدام نکرده‌اند مهلت یک ‌ساله داده شد تا در این حوزه نیز اقدامات و تجهیزات لازم فراهم شود.

سعیدی با اشاره به اینکه برخی از این کشتارگاه‌ها هنوز  برای فراهم کردن پیش سردکن اقدام نکرده‌اند، ادامه داد: اگر کشتارگاهی مجهز به پیش سردکن برای ذبح‌های انجام شده نباشد می‌توان گفت که این ذبح در این کشتارگاه‌ها هیچ تفاوتی با ذبح در کنار خیابان و به تبع ‌آن آلودگی‌هایی که ممکن است در این راستا به افراد مصرف کننده منتقل شود، ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه به افرادی که بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به بیماری تب کریمه‌کنگو هستند اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس زنان خانه‌دار، دامداران و پرسنل بهداشتی بیش از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

وی گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از بیماری آگاه‌سازی مردم است که در جلسه گذشته مصوب شد که روزنامه‌ها در ارائه تبلیغات فروش دام زنده خودداری کنند اما با وجود این مصوبه شاهد درج این گونه تبلیغات در روزنامه‌های استان هستیم.

انتهای پیام/70001/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول