اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارتباطات شورای عالی قرآن کشور:

کردستان یکی از قطب‌های قرآنی کشور است

خبرگزاری فارس: معاون ارتباطات شورای عالی قرآن کشور از خدمات و فعالیت‌های قرآن‌پژوهان کردستانی در رشته‌های مختلف تقدیر کرد و از آمادگی این شورا برای گسترش هرچه بیشتر فعالیت‌های قرآنی در این استان فرهنگی خبر داد.

کردستان یکی از قطب‌های قرآنی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدتقی میرزاجانی سه‌شنبه شب در مراسم آغاز به کار کرسی تلاوت قران کریم استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: شورای عالی قرآن کشور با هدف اجرای طرح‌های تبلیغی و ترویجی در حوزه قرآن کریم فعالیت خود را آغاز کرده و اجرای طرح کرسی‌های تلاوت در استان‌های مختلف نیز در راستای اهداف و رسالت‌های این شوراست.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌های مهم تبلیغی و ترویجی در حوزه فعالیت‌های قرآنی کشور، ایجاد کرسی‌های دائمی تلاوت قرآن کریم بوده و برای این امر نیز طی دو سال اخیر، مطالعات و برنامه‌ریزی گسترده‌ای صورت گرفته ‌است.

معاون ارتباطات شورای عالی قرآن کشور اظهار داشت: اجرای این طرح مهم فرهنگی و اعتقادی نیز به کارگروه بنیاد خاتم‌الاوصیا واگذار شده و این بنیاد در نخستین گام در 3 استان دارای اولویت و واجد شرایط این مهم را اجرایی می‌کند.

میرزاجانی خاطرنشان کرد: استان‌های کردستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان 3 استان پایلوت این طرح عظیم قرآنی بوده و خوشبختانه با استقبال بی‌نظیر فعالان قرآنی در این 3 استان، شاهد انسجام و همدلی گسترده‌ای برای اجرای این طرح هستیم.

وی افزود: ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی و استماع آیات الهی، ترویج هنر قرائت و نغمه‌های دینی و الهی و همچنین ایجاد بستر شناسایی برای رشد و ارتقای قاریان مستعد در نقاط مختلف کشور از جمله اهداف این طرح بوده و با جدیت دنبال می‌شود.

معاون ارتباطات شورای عالی قرآن کشور بیان داشت: براساس آیین‌نامه تدوین شده، برای اجرای این طرح عظیم قرآنی در سطح استان‌ها، برنامه‌ اجرایی شامل تلاوت یکی از قاریان بین‌المللی و ممتاز کشور، تلاوت یکی از قاریان برجسته استانی، تلاوت یکی از قاریان و یا حافظان خردسال و یا نوجوان استان، اجرای یک گروه تواشیح یا یکی از مبتهلین ممتاز به همراه سخنرانی کوتاه با محوریت تفسیر آیات قرآنی و جلسه پرسش و پاسخ قرآنی در نظر گرفته شده ‌است.

میرزاجانی ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی و انسجام دستگاه‌های متولی امور قرآنی در استان کردستان شاهد تحقق کامل اهداف این طرح عظیم قرآنی در نقاط مختلف استان باشیم، چراکه این استان به عنوان الگوی اجرایی طرح کرسی تلاوت قرآن کریم برای دیگر استان‌های کشور به شمار می‌آید.

وی در پایان گفت: کردستان یکی از قطب‌های قرآنی کشور بوده و همواره قاریان و حافظان این استان در جشنواره‌ها، مسابقات قرآنی، محافل و همایش‌های تخصصی این حوزه افتخارآفرین بوده‌اند و امید است این طرح عظیم نیز باشکوه و با انسجام هرچه بیشتر اجرایی شود.

انتهای پیام/79006/ذ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول