اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی

پژوهشگران برتر جامعة‌ المصطفی العالمیه تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در مراسمی پژوهشگران و انجمن‌های علمی برتر جامعة‌ المصطفی العالمیه معرفی و تجلیل شدند.

پژوهشگران برتر جامعة‌ المصطفی العالمیه تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پژوهشگران برتر جامعة‌ المصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز در مراسمی با حضور معاون پژوهش این مجموعه در سالن شهید عارف حسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) تجلیل شدند.

این تجلیل‌ها بر اساس ارزیابی عملکرد پژوهشگران در سال 90 اتفاق افتاده است که طی آن به هر پژوهشگر طبق کیفیت و کمیت آثار یک امتیاز داده می‌شود و برترین‌ها بر اساس همین امتیاز انتخاب می‌شوند.

در مرحله نخست انتخاب پژوهشگر برتر، در واحدهای آموزشی جامعة‌ المصطفی العالمیه برترین‌ها انتخاب شده و در مرحله دوم در ستاد این مجموعه و توسط معاونت پژوهش 50 پژوهشگر برتر گزینش می‌شوند.

مرحله نهایی انتخاب پژوهشگران برتر با حضور کارشناسان و اساتید جامعة‌ المصطفی العالمیه اتفاق می‌افتد که طی آن از میان این 50 نفر، 10 پژوهشگر برتر انتخاب می‌شوند.

طبق این ارزیابی‌ها حجت‌الاسلام اسماعیل دانش از کشور افغانستان با 72 اثر پژوهشی در سال 90 پژوهشگر برتر جامعة‌ المصطفی العالمیه شناخته شد.

صفدرحسین یعقوبی از کشور انگلستان، فداحسین عابدی از کشور پاکستان، علاء‌الدین ملک‌اف از کشور آذربایجان و فاطمه موسوی از کشور افغانستان رتبه‌های بعدی را در این ارزیابی کسب کرده و جوایز خود را در این مراسم دریافت کردند.

*تجلیل از 6 انجمن برتر علمی

تجلیل از انجمن‌های علمی برتر در جامعة‌ المصطفی العالمیه بخش دیگر این مراسم بود که طی آن از شش انجمن علمی تجلیل شده و سه انجمن دیگر شایسته تقدیر شناخته شدند.

این انجمن‌ها بر اساس معیارهایی مانند تعداد مقالات منتشر شده، تعداد نشریات علمی و تعداد نشست‌ها و همایش‌های علمی که برگزار کرده‌اند، انتخاب شده‌اند و بر این اساس انجمن ادیان و مذاهب مجتمع امام خمینی (ره)، انجمن اخلاق و تربیت مجتمع آموزش عالی فقه و انجمن فقه قضایی همین مجتمع سه رتبه نخست انجمن‌های علمی را کسب کردند.

*رونمایی از نمایه محققان جامعة‌ المصطفی العالمیه

در این مراسم همچنین از سه نمایه که در معاونت پژوهشی جامعة‌ المصطفی العالمیه تدوین شده است، رونمایی شد.

نمایه پژوهشگران برتر جامعة‌ المصطفی العالمیه یکی از این سه نمایه بوده که در آن اطلاعات جامعی از پژوهشگران این مجموعه با ملیت‌های متفاوت گردآوری شده است.

نمایه دیگر که امروز رونمایی شد نمایه آثار پژوهشی جامعة‌ المصطفی العالمیه بود که در آن آثار محققان این مجموعه گردآوری شده است.

نمایه سوم که امروز از آن رونمایی شد به گردآوری اطلاعات انجمن‌های علمی مراکز آموزشی جامعة‌ المصطفی العالمیه پرداخته است که در این نمایه می‌توان اطلاعات هر انجمن، اعضاء و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد را یافت.

*پژوهش در جامعة‌ المصطفی العالمیه به حمایت جدی‌تر نیاز دارد

بخش دیگری از این مراسم به بیان دیدگاه‌های پژوهشگران برتر جامعة‌ المصطفی العالمیه و دبیران انجمن‌های علمی برگزیده اختصاص یافته بود که در این مجال به مطالبی مانند ضرورت حمایت‌های جدی‌تر از پژوهشگران، راه‌اندازی کرسی‌های هم‌اندیشی انجمن‌های علمی، راه‌اندازی نشریات علمی پژوهشی در این مجموعه و کاربردی‌سازی پژوهش‌های آن اشاره شد.

حجت‌الاسلام محمدجعفر علمی، معاون پژوهش جامعة‌ المصطفی العالمیه نیز در این مراسم با اشاره به ایجاد یک جریان فکری از درون جامعة‌ المصطفی العالمیه به سراسر جهان، بر تلاش هر چه بیشتر پژوهشگران برای تقویت این جریان تاکید کرد.

انتهای پیام/78006/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول