اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش جامعة‌ المصطفی العالمیه:

حمله به مرجعیت برای شکستن هویت شیعه است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش جامعة‌ المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه دشمن کیان شیعه را هدف قرار داده است گفت: حمله به مرجعیت حیله دشمن برای شکستن هویت شیعه است.

حمله به مرجعیت برای شکستن هویت شیعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدجعفر علمی امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر جامعة‌ المصطفی العالمیه با اشاره به تلاش دشمن برای تضعیف شیعه اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که دشمن برای از بین بردن هویت شیعه استفاده می‌کند، حمله به مرجعیت به عنوان محور تشیع است.

وی ادامه داد: این حملات فکری از طریق جریانات انحرافی در داخل تشیع اتفاق می‌افتد که تلاش می‌کنند با ایجاد شبهات، مرجعیت و نیابت را مورد حمله قرار دهند.

معاون پژوهش جامعة‌ المصطفی العالمیه با بیان اینکه این جریانات فکری انحرافی درون شیعه کمر این مذهب را شکسته‌اند، خاطرنشان کرد: مقابله با این جریانات جز از راه تلاش‌های شبانه‌روزی علمی و پژوهش‌های بنیادی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: کسانی که دوستدار ائمه(ع) هستند باید این عشق را امروز در مبارزه با این جریانات انحرافی نشان دهند.

به گفته علمی در حال حاضر جریان ناب تشیع از سه ضلع زیر فشار قرار گرفته که جریانات انحرافی شیعه یکی از مهم‌ترین این اضلاع هستند.

*غربی‌ها از توان شیعه می‌ترسند

وی ابراز داشت: گروه دیگر که تشیع را از نظر فکری تهدید می‌کنند جریان‌های فکری غرب هستند که توان مکتب تشیع در ایجاد تحولات جهانی آنان را ترسانده است.

معاون پژوهش جامعة‌ المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی موجب شد نگاه‌ها به سوی جریان فکری تشیع جلب شود عنوان کرد: شاید 40 سال پیش از این کسی نمی‌توانست دو کتاب به زبان انگلیسی درباره تشیع پیدا کند اما امروز مراکز علمی فراوانی در غرب وجود دارند که کار بی‌وقفه در زمینه تشیع انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: جریانات فکری دیگر داخل مجموعه مسلمانان نیز هستند که تمام تلاش خود را برای از بین بردن پایه‌های تشیع به کار می‌گیرند و جواب اینگونه جریانات را نیز تنها می‌توان با مباحثه علمی داد.

علمی عنوان کرد: حفاظت از کیان اهل بیت(ع) و مکتب آنان امروز با حرکت در این مسیر و حفاظت از مرزهای فکری تشیع امکان‌پذیر است.

*باید بر محدودیت‌ها غلبه کرد

وی با بیان اینکه هزینه‌ای که این 30 سال برای حوزه‌های علمیه شده مطابق 500 سال تشیع است، ابراز داشت: کمبود امکانات بهانه خوبی برای کاستی در مسیر تولید علم نیست.

معاون پژوهش جامعة‌ المصطفی العالمیه اظهار کرد: باید تلاش کنیم بر محدودیت‌ها غلبه کرده و از چالش‌ها با تلاش شبانه‌روزی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از علمای بزرگ در فقر و محرومیت زندگی می‌گذرانده‌اند، گفت: امروز طلاب از کمبود امکانات صحبت می‌کنند در حالی که در گذشته علما با کمترین امکانات آثار شگفت‌انگیز و بی‌بدیل خلق می‌کردند.

انتهای پیام/78006/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول