اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

پیام تسلیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

آیت‌الله تهرانی حمایت از نظام اسلامی را همواره تکلیف خود می‌دانست

خبرگزاری فارس: آیت‌الله تهرانی تایید و حمایت همه جانبه از نظام اسلامی را همواره تکلیف خود می‌دانست و در مواقع حساس به موضع‌گیری مؤثر و روشنگری می‌پرداخت که یکی از نمودهای بارز آن روشنگری‌های وی در فتنه سال 1388 است.

آیت‌الله تهرانی حمایت از نظام اسلامی را همواره تکلیف خود می‌دانست

به گزارش خبرگزاری فارس، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت ارتحال آیت‌الله مجتبی تهرانی پیام تسلیتی صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: درگذشت عالم مجاهد، فقیه ربانی، مروج و پاسدار فرهنگ اهل بیت(ع)، استاد مبرز اخلاق و عرفان الهی حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ مجتبی تهرانی(ره) موجب تالم و تاثر دوستداران آن بزرگوار شد. معظم‌له که افتخار تلمذ در محضر رهبر کبیر  انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را داشتند همواره موید نظام اسلامی و رکن رکین آن یعنی ولایت مطلقه فقیه بودند و در دوران رژیم منحوس پهلوی نیز مجلس درس ایشان مامن و ماوای مبارزان بود که رهنمودهای ایشان الهام‌بخش و روشنگر راه مبارزه برای پیروزی بر طاغوت بود.

این اطلاعیه می‌افزاید: آیت‌الله تهرانی قریب به چهار دهه از عمر مبارک خود را به تدریس اخلاق و نوشاندن جرعه‌های عرفان ناب شیعی به تشنگان معرفت مصروف داشته بودند و مجالس نورانی درس اخلاق ایشان تا آخرین روزهای عمر مبارکشان تداوم داشت. مجالس درس ایشان، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی محل تربیت و رشد چهره‌های انقلابی مؤمن و متدین بود که بسیاری از آنها منشا خدمات کثیری برای اسلام و انقلاب بوده‌اند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: زهد و تقوا، گریز از زخارف دنیا در عین توجه به مسائل اجتماعی و سیاسی، استمرار فعالیت علمی در حوزه‌های علمیه در طول حیات مبارکش از ویژگی‌های آیت‌الله تهرانی بود و ایشان اسوه و الگوی روحانیت بصیر، شجاع و انقلابی برای روحانیون عصر حاضر است. ایجاد یک حلقه فکری و معنوی برگرفته از معارف معصومین(ع) و ترویج نظام‌مند و مستمر آن در چند دهه گذشته برای پاسخگویی به نیازها و هدایت نسل جوان و انقلابی از برکات و توفیقات الهی ایشان بود که فقر آن در دوران کنونی احساس می‌شود.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان اطلاعیه خود می‌نویسد: معظم‌له، تایید و حمایت همه جانبه از نظام اسلامی را همواره تکلیف خود می‌دانست و در مواقع حساس به موضع‌گیری موثر و روشنگری می‌پرداخت که یکی از نمودهای بارز آن؛ روشنگری‌های ایشان در فتنه سال 1388 است. دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن عرض تسلیت به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه و بیت آن عالم فقید برای روح ملکوتی این مرجع تقلید جهان تشیع علو درجات را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارد.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول