اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابهر:

اطلاعات و دانش از سرمایه‌های ملی است

خبرگزاری فارس: فرماندار ابهر گفت: اطلاعات و دانش به عنوان یکی از سرمایه‌های ملی به شمار می‌رود.

اطلاعات و دانش از سرمایه‌های ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر نورالدین رفیعی پیش‌ازظهر امروز در جمع مسئولان حوزه فرهنگی این شهرستان با اشاره به بحث اطلس اجتماعی کشور اظهار داشت: همه دستگاه‌ها موظف هستند که اطلس اجتماعی خود را آماده و برنامه‌ها را با اولویت‌بندی انجام دهند تا بتوانیم از ظرفیت‌های شهرستان ابهر نهایت بهره را ببریم.

وی افزود: اطلاعات و دانش به عنوان یکی از سرمایه‌های ملی به شمار می‌رود و چگونگی مدیریت در اطلاعات و دانش از جمله معیارهای مهم در بخش توانمندسازی در حوزه ملی و در نهایت پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان ابهر با بیان اینکه کارایی ساختارها و توسعه اجتماعی و فرهنگی پیش‌نیاز توسعه در سایر ابعاد از قبیل توسعه سیاسی‌، دفاعی و غیره است، گفت: توجه به آمار و اطلاعات دقیق و کامل در حوزه امور اجتماعی را نیازمندیم.

وی در ادامه جوانان را امید‌های آینده انقلاب خواند و تصریح کرد: هر زمان که جوانان امیدوارانه به آینده نگاه کرده‌اند، بسیاری از موانع را مرتفع و حرکت رو به رشد انقلاب را تقویت می‌کنند.

رفیعی اقدام‌های صورت گرفته در 30 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی را در افزایش خود‌باوری و اعتماد به نفس جوانان بسیار موثر دانست و گفت: همین امیدواری جوانان در سال‌های بعد از انقلاب سبب شده است که جوانان در تمام مراحل انقلاب نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به توطئه‌های نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن چون نتوانست از راه تحریم و تهاجم نظامی به اهداف خود برسد، جنگ نرم را علیه ایران راه انداخت و این سال‌ها نیز با تشدید جنگ نرم و هدف قرار دادن جوانان و نوجوانان به ویژه قشر دانش‌آموز قصد دارد به برخی از اهداف خود نزدیک شود.

در این جلسه کارشناس امور اجتماعی فرمانداری شهرستان ابهر گزارش عملکرد این حوزه را در مبحث‌های مختلف اجتماعی مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

در این جلسه شرح وظایف ابلاغی کارگروه محورهای فعالیت حوزه اجتماعی و جمع‌آوری و پردازش داده‌ها در حوزه‌های مختلف اجتماعی با تعیین شاخص‌ها‌، ظرفیت‌ها و سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی هر منطقه بیان شد.

در این جلسه اعلام شد که اطلس اجتماعی دارای چهار محور اصلی سیمای اجتماعی و فرهنگی، محورهای مدیریتی و ساختاری، پردازش و تحقیق، قوانین و مقررات داخلی و اسناد بین‌المللی است.

انتهای پیام/73001/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول