اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افشای اسرار جدیدی از جهادهای تکفیری در سوریه

خبرگزاری فارس: یکی از جهادی‌های تکفیری سعودی که در سوریه به سرمی‌برد، اسرار جدیدی از آنچه که جهاد در سوریه و جهادی‌های تکفیری در این کشور خوانده می‌شود، را افشا می‌کند.

افشای اسرار جدیدی از جهادهای تکفیری در سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «عربی پرس» در مقاله‌ای به دیدگاه‌های یک جهادی تکفیری سعودی به نام «قرین الکلاش» می‌پردازد که در سوریه علیه نظام این کشور می‌جنگد و طی آن به اطلاعات مهمی درباره جهادی‌های تکفیری و تابعیت‌های آنها و نیازهایشان و نقش زنان در واداشتن آنها به جهاد در سوریه اشاره می‌کند.

پس از انتشار این مقاله که بسیاری از اطلاعات و مطالب مطرح در آن از صفحه اینترنتی‌اش در توئیتر برداشت شده است، این مقاله را مقاله‌ای مغرض و خطرناک خواند و به سرعت صفحه خود در توئیتر را بست تا کاربران دیگری به صفحه وی مراجعه نکنند و افشاگری‌هایش درباره جهادی‌های تکفیری در سوریه را نخوانند.

وی در آخرین پیام خود در صفحه توئیترش نوشته بود که «به خدا قسم که ما نیاز مبرمی به مردان جهادی و پول و سلاح داریم .. به خدا قسم ما در تنگنای بزرگی قرار داریم و با کمبود بسیار سلاح و جهادی مواجه هستیم».

الکلاش در ادامه نوشت که این اظهارات پاسخی به برخی از علماست که در شبکه‌های ماهواره‌ای ظاهر می‌شوند و تاکید می‌کنند که جهادی‌ها در سوریه نیازی به نیروی انسانی ندارند و تنها به مال و سلاح نیاز دارند.

وی می‌افزاید: حتی اگر هم شمار جهادی‌ها در سوریه کافی و به اندازه باشد، با این حال نیاز بیش از پیش به جهادی بیشتر در سوریه است، چون حضور در سوریه هم اکنون امری شرعی است و حضور این جهادی‌ها امری لازم است تا زمینه تاسیس امارت اسلامی در سوریه را فراهم کنند.

الکلاش درباره گروه «جبهه اسلامی» سوریه که از چندین گردان از جمله گردان‌های «آزادگان شام» و جنبش «الفجر» تشکیل شده و او با آنها نشست و برخاست و رابطه داشته است، می‌گوید: «آنها راه را به بیراهه می‌روند و خیلی زود خود را مقابل دو گزینه خواهند دید که به ناچار باید یکی از آنها را انتخاب کنند و آن: خروج از این تشکل و پیوستن به جهادی‌هاست یا پیوستن به دولت ائتلافی که تشکیل خواهد شد».

این جهادی تکفیری سوری ادعا می‌کند که «جبهه یاری اهل شام هم اکنون نفوذ گسترده‌ای در مردم سوریه دارد و هم اکنون قدرتمندتر از هر گروه معارض مسلح دیگری در سوریه است، اگرچه امکانات تبلیغاتی و رسانه‌ای اندکی در اختیار دارد.

قرین الکلاش افشا می‌کند که پیش از تشکیل «جبهه اسلامی» در سوریه مشایخ سعودی به شخصه وارد سوریه شدند و با برخی از گردان‌ها و گروه‌ها دیدار و گفت‌وگو کرده و سپس از خاک سوریه خارج شدند. اما وی نامی از این مشایخ نبرد و دلیل واقعی حضور آنها در سوریه را برملا نکرد.

وی همچنین فاش کرد که هم اکنون تلاش‌های بسیاری در جریان است تا «جبهه آزادگان اسلامی» متشکل از گردان‌های «آزادگان شام» و «جبهه یاری» و «جنبش فجر» در سوریه تشکیل شود، اما تاکید کرد که دخالت‌های بی‌مورد مشایخ سعودی این تلاش را ناکام ساخت، چون آنها می‌خواستند به هر طریق ممکن جبهه یاری را از «جبهه آزادگان اسلامی» دور کنند.

این درحالی است که وی افشا کرد که یک دانشجوی زن تونسی که به سوریه آمده است، به تازگی یک مرکز آموزش برای زنان جبهه یاری تشکیل داده است.

الکلاش تاکید کرد که وی از جمله دوستان و افراد نزدیک به رهبر و فرمانده «جبهه یاری» اهل شام است که آنها او را «امیر» می‌نامند و افشا می‌کند که پس از سرنگونی نظام در سوریه جبهه یاری تنها به سر دادن شعار «الله اکبر» اکتفا نخواهد کرد، بلکه خواهد گفت که هم اکنون نوبت مبارزه و جنگ فرا رسیده است تا به این ترتیب تاکید کند که در صورت سرنگونی نظام در سوریه جبهه یاری برای به دست گرفتن قدرت در این کشور و از پیش رو برداشتن دیگر گروه‌ها و گردان‌های معارض مسلح سوری خبر دهد و تاکید کند که ماهیت نظام و دولت و کشور در سوریه آینده ماهیتی اسلامی با هویت و بافت و ساختاری خلافتی است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول