اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان:

اعتبارات خشکسالی اختصاص یافته به سیستان و بلوچستان کافی نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم خشکسالی و کمبود منابع آبی، اعتبارات خشکسالی اختصاص یافته به استان سیستان و بلوچستان ناچیز است.

اعتبارات خشکسالی اختصاص یافته به سیستان و بلوچستان کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ابوالفضل صدراییه صبح امروز طی نشستی در شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به تداوم خشکسالی‌ها در سیستان و‌بلوچستان، منابع آب موجود با بحرانی جدی روبه‌رو شده است.

وی افزود: بدون شک با ادامه روند برداشت‌های کنونی، سفره‌های زیرزمینی با مشکل کم آبی جدی روبه‌رو خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان ادامه داد: با وجود اینکه خسارات خشکسالی در استان مشکلات زیادی در حوزه کشاورزی، صنعت و آب شرب ایجاد کرده است اما در توزیع اعتبارات مربوط به خشکسالی توجه چندانی به استان صورت نپذیرفته و اعتبارات اختصاص یافته به شرکت آبفا در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار ناچیز است.

صدراییه بیان کرد: در راستای رفع مشکل کم آبی، نیازمند حفر چاه‌های جدیدی هستیم که البته برای این منظور باید اعتبارات لازم اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: تأمین آب شرب در شرایط خشکسالی فرآیندی سخت و دشوار است اما در چند ساله اخیر که استان با کاهش بارندگی‌ها روبه‌رو بوده است مسئولان شرکت آبفا با خلاقیت و راهکارهای نوین، آب شرب مشترکان را تأمین کردند که این امر به آسانی صورت نپذیرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان با اشاره به وسعت و شرایط خاص سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان‌ها گفت: با توجه به اینکه میزان بارندگی در سیستان و بلوچستان 136 میلی‌متر کمتر از متوسط کشوری است لذا کاهش اعتبارات خشکسالی اختصاص یافته به استان قابل تأمل می‌باشد.

صدراییه اظهار امیدواری کرد: در فرصت باقی‌مانده تا آغاز پیک مصرف، مسئولان، مساعدت بیشتری را در زمینه تأمین اعتبارات به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان داشته باشند.

انتهای پیام/75002/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول