اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور یزد:

استفاده از کمربند ایمنی هنوز فرهنگ نشده / وقوع روزانه 170 تصادف در یزد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور یزد با انتقاد از عدم استفاده شهروندان از کمربند ایمنی گفت: با وجود تاکیدها و تذکرها و جرائم بالا، هنوز هم استفاده از کمربند ایمنی در میان مردم به ویژه در یزد فرهنگ نشده است.

استفاده از کمربند ایمنی هنوز فرهنگ نشده / وقوع روزانه 170 تصادف در یزد

اردوان قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در قوانین جدید راهنمایی و رانندگی بر ضرورت استفاده از کمربند ایمنی از سوی همه سرنشینان خودروها تأکید شده است اما متأسفانه هنوز مردم استفاده از کمربند ایمنی را جدی نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه مردم در مواجه با پلیس از کمربند استفاده می‌کنند، افزود: برخی رانندگان زمانی که به پلیس می‌رسند کمربند را در مقابل خود نگه می‌دارند و یا زیرپای خود قرار می‌دهند و با دور شدن از دید پلیس از کمربند استفاده نمی‌کنند.

رئیس پلیس راهور یزد ادامه داد: استفاده‌ از کمربند ایمنی موجب کاهش تلفات و زخمی‌ها در تصادفات رانندگی می‌شود و تأکیدات پلیس هم برای حفظ سلامتی شهروندان است.

قاسمی با بیان اینکه انتظار پلیس همکاری مردم با اجرای طرح‌‌های مختلف است، افزود: برخی افراد حافظ جان خود نیستند و گویا پلیس را فریب می‌دهند اما در واقع خود را فریب داده‌اند.

وی با تاکید بر استفاده از کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشین جلوی خودرو در شهرها گفت: متأسفانه رانندگان با بهره‌گیری از تاریکی شب از استفاده کمربند ایمنی خودداری می‌کنند که این مسئله نیز نشان می‌دهد فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی مرسوم نیست.

رئیس پلیس راهور یزد با بیان اینکه در چند ماه گذشته اطلاع ‌رسانی‌های لازم به مردم در مورد ضرورت استفاده از کمربند ایمنی شده است، به فارس گفت: افزایش میزان جریمه‌ها نیز در همین زمینه صورت گرفته که البته تأثیرگذار نیز بوده است.

وی همچنین با انتقاد از عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در سطح معابر توسط رانندگان اظهار داشت: متأسفانه در سطح شهر روزانه شاهد 150 تا 170 فقره تصادف هستیم که به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رخ می‌دهد.

قاسمی عنوان کرد: عدم رعایت حق تقدم، عدم رعایت سرعت مجاز و فاصله طولی وسایل نقلیه و نیز استفاده از تلفن همراه به ترتیب از عوامل تصادفات هستند.

انتهای پیام/90004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول