اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس خبر داد

کاهش وسعت پارک ملی بمو

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: در گذشته پارک ملی بمو 48 هزار هکتار وسعت داشته و امروز به دلیل توسعه و تخریب‌های غیراصولی به حدود 34 هزار هکتار تقلیل یافته است.

کاهش وسعت پارک ملی بمو

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسینعلی ابراهیمی کارنامی بعدازظهر امروز در مراسم کاشت 100 نهال که به یاد 22 شهید محیط‌بان محیط زیست استان فارس در پارک کوهستانی برف‌فروشان شیراز برگزار شد، اظهار داشت: دخالت نادرست انسان‌ها در استفاده غیر اصولی از منابع طبیعی بحران و تخریب محیط زیست را تشدید کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس اظهار داشت: توسعه صنعتی بدون در نظر گرفتن محیط زیست از دلایل مهم تخریب آن است.

وی با اشاره به تخریب زیستگاه‌های ارزشمند در استان فارس گفت: اگر از زیستگاه‌ها حفاظت نشود، به تبع آن حیات وحش رو به انحطاط می‌رود و این داشته‌های ارزشمند را از دست می‌دهیم.

ابراهیمی کارنامی افزود: در گذشته پارک ملی بمو 48 هزار هکتار وسعت داشته و امروز به دلیل توسعه و تخریب‌های غیراصولی وسعت منطقه دارای ظرفیت تنوع زیستی به حدود 34 هزار هکتار تقلیل یافته است.

وی با اشاره به اینکه جنگل‌ها و فضای سبز نقش مهمی در راستای ایجاد اکسیژن و تلطیف هوا و جلوگیری از مخاطرات طبیعی مانند سیل و خشکسالی دارند، گفت:  اگر با طبیعت مدارا کنیم و از دخالت‌های نادرست بشر در طبیعت جلوگیری شود از بسیاری از این مخاطرات طبیعی در امان می‌مانیم.

وی با اشاره به حساسیت ویژه مردم و مدیران ارشد استان فارس در حفظ فرهنگ محیط زیست و نهادینه‌سازی آموزش و فرهنگ مشارکت مردمی از شهروندان خواست تا در آیین ازدواج و جشن تولد فرزندانشان با کاشت نهال فرهنگ درخت‌کاری و ایجاد فضای سبز را نهادینه کنند.

به گزارش فارس، 100 نهال به پاسداشت 22 شهید محیط‌بان محیط زیست فارس در پارک کوهستانی برف‌فروشان شیراز با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس، معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری فارس، مدیرکل صنعت معدن و تجارت این استان، شهرداران، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، مدیرکل فضای سبز شهرداری شیراز و جمعی از مدیران ارشد استان کاشته شد.

انتهای پیام/2448/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول