اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی تأکید کرد

استفاده از تمام اختیارات استان برای مساعدت واحدهای تولیدی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی گفت: بنا به دستور استاندار خراسان‌رضوی از حداکثر اختیارات استانی برای مساعدت و همکاری با واحدهای تولیدی استفاده می‌شود.

استفاده از تمام اختیارات استان برای مساعدت واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا جمشیدی ظهر امروز در نشست خبری گفت‌وگوی بخش دولتی و خصوصی که در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی برگزار شد اظهار کرد: یکی از اولویت‌های استان خراسان‌رضوی اولویت‌های اقتصادی است.

وی تصریح کرد: در این راستا جلساتی که قبل از این هم وجود داشته‌اند با شدت بیشتری پیگیری می‌شوند و کارگروه‌های متعددی از جمله کارگروه صیانت از تولید، ستاد تسهیل استان، کارگروه تنظیم بازار، کمیته تفصیلی نشان‌دهنده مشکلات اقتصادی و تولیدی استان و کارگروه‌های دیگری از این قبیل تشکیل شده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به تاخیر به وجود آمده در ترمینال تجاری فرودگاه مشهد خاطر نشان کرد: این تاخیر به دلیل مشکلات فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد و شرکت انبارهای عمومی گمرک کشور بوده است.

جمشیدی ادامه داد: سالن فرودگاه از مدت‌ها پیش با اعتباری معادل 1.5 میلیارد تومان که از طرف استانداری در اختیار فرودگاه مشهد قرار گرفته بود آماده بهره‌برداری بوده است ولی به دلیل اختلافات مجوزات لازم داده نمی‌شد که در حال حاضر این مشکل مرتفع شده است.

وی افزود: به دستور استاندار خراسان‌رضوی این مشکلات کنار گذاشته شده است و ترمینال تجاری فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به مشکلاتی که ممکن است واحدهای اقتصادی با آنها درگیر باشند تاکید کرد: نمی‌توان آمار دقیقی را با عنوان واحدهای تولیدی مشکل‌دار اعلام کرد زیرا مشکلات واحدهای اقتصادی مختلف با هم متفاوت هستند.

جمشیدی اضافه کرد: ولی در حال حاضر مشکلات 200 واحد تولیدی در 2 جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و از حداکثر اختیارات در حیطه استان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: با این حال برخی از مشکلات واحدهای تولیدی در حیطه اختیارات استان نیست و باید روی آنها اقدامات دیگری انجام شود که در حوزه وظایف استان نیست.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در شورای هماهنگی امور بانک‌ها بیان کرد: در این شورا تاکیداتی به بانک‌ها شده است که با تمام منابع خود به واحدهای تولیدی کمک کنند.

جمشیدی با اظهار ناراحتی از اینکه در رتبه‌بندی مصارف نسبت به منابع استان خراسان‌رضوی جایگاه مناسبی ندارد تصریح کرد: ولی رویه خوبی پیش گرفته شده است و تغییرات محسوسی در این رویکرد دیده می‌شود که امید می‌رود تاثیرگذار باشد.

وی افزود: میزان اعطای تسهیلات توسط بانکها در استان خراسان‌رضوی از میزان میانگین کشوری پایین‌تر است و بانک‌ها در جلسات برگزار شده پذیرفته‌اند که میزان اعطای تسهیلات را بالا ببرند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی در ارتباط با دلایل برخی از کم‌کاری‌های بانکی در زمینه اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی تاکید کرد: یکی از دلایلی که سبب کم‌کاری در این زمینه می‌شود مغایرت دستورالعمل‌های بانک مرکزی با بانک‌های عامل شعبات بانک‌ها است.

جمشیدی ادامه داد: به این معنی که بانک‌های عامل شعبات دستورالعمل‌هایی را برای شعبات خود در نظر می‌گیرند که با دستورالعمل‌های بانک مرکزی مغایرت دارد.

انتهای پیام/70010/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول