اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان موجب تولید علم می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان موجب تولید علم و جلوگیری از فرار مغزها می‌شود.

تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان موجب تولید علم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، مصطفی قانعی که در مراسم افتتاح معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در محل سالن اجتماعات ساختمان شماره یک این دانشگاه حضور یافته بود با بیان اینکه بیش از 30 درصد تولید علم در کشور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین می‌شود افزود: خوشبختانه بخش سلامت و پزشکی در کشور از جایگاه خوبی برخوردار و پیشتاز هستند.

وی با بیان اینکه همه باید در تولید علم کوشا باشند، بر حفظ آن تاکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 5 درصد دانشجویان کل کشور مشغول علم‌آموزی دراین وزارتخانه هستندو تمام دست‌اندرکاران زیر مجموعه این وزارت اعم از دانشجویان، اساتید، کارکنان، پزشکان و اعضای هیئت علمی در تمام سطوح، تولید علم همراه با منش اسلامی را در رأس امور خود قرار داده‌اند.

این مسئول کشوری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تولید علم و فناوری و حمایتهای مثبت دولت در این زمینه، رشته‌های مهندسی، شیمی، مواد ،کشاورزی و پزشکی را جزو رشته‌های پیشتاز دانست و در عین حال تجمیع رشته های پزشکی و غیرپزشکی را موجب رسیدن به فناوری عنوان نمود.

وی همچنین از تدوین نقشه جامع علمی کشور خبر داد و تصریح کرد: تاسیس شرکتهای دانش‌بنیان زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور موجب تولید علم و جلوگیری از فرار مغزها می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: آمار ایران در منطقه با 20 هزار تولید علم از همه بالاتر است و این نیز دلیلی بر رشد علمی و فناوری در کشور است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه خام فروشی و نفت فروشی افتخار نیست، تولید علم را جهاد در راه خدا دانست و خاطر نشان کرد:  باید سهم هر دانشگاه در این جهاد علمی معین شود.

وی با تاکید بر اینکه اولین کارکرد در دنیا فناوری است، اظهار داشت: تدوین نقشه فناوری بصورت استانی امری ضروری است.

قانعی با اعلام حمایت از طرح‌های تولیدی و کسانی که بخواهد محصولات وارداتی را به محصول داخلی تبدیل نموده و موجب کم شدن نیاز ارزی کشور شوند گفت: بدون تردید پشتوانه اعتقادی، تمدن اسلام را بارور ساخت.

در  این مراسم نیز از پژوهشگران برتر این دانشگاه تقدیر و معاونت تحقیقات و فناوری و مجتمع مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افتتاح شد.

انتهای پیام/70027/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول