اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فارین پالسی:

آل‌سعود زیر فشار مردمی مجبور به برکنار کردن امیر منطقه الشرقیه شد

خبرگزاری فارس: مجله فارین پالسی نوشت که رژیم سعودی زیر فشار اعتراضات مردمی مجبور شد تا امیر منطقه الشرقیه را برکنار کند.

آل‌سعود زیر فشار مردمی مجبور به برکنار کردن امیر منطقه الشرقیه شد

به گزارش خبرگزاری فارس، مجله آمریکایی فارین پالیسی از ارتباط بین انتفاضه عربستان و برکناری محمد بن فهد امیر منطقه الشرقیه از سمتش خبر داد و نوشت: برکناری امیر منطقه الشرقیه یکی از خواسته‌های معترضان در این منطقه بود.

این مجله افزود: تقریبا از دوسال پیش یعنی 17 فوریه سال 2011 میلادی، منطقه الشرقیه عربستان شاهد جنبش اعتراضی الهام گرفته از بهار عربی است و تظاهرکنندگان در این منطقه خواهان دموکراسی، کرامت و حقوق بشر برای مردم هستند.

عبدالله بن عبدالعزیز با صدور فرمانی امیر منطقه الشرقیه را بعد از 28 سال تصدی این سمت اخیرا برکنار کرد و سعود بن نایف بن عبدالعزیز را به عنوان امیر جدید این منطقه منصوب کرد.

شهرهای مختلف عربستان بویژه در منطقه الشرقیه از بیش از یکسال پیش شاهد برگزاری تظاهرات برای درخواست جهت آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب برآمده از خواست مردم است که با سرکوبگری رژیم سعودی و کشته یا زخمی شدن شماری از معترضان یا بازداشت و شکنجه آنها روبرو شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول