اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف همکاری در زمینه فعالیت‌های مرکز رشد کشاورزی

شرکت‌های دانش‌بنیان ابزار تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه کشاورزی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی با سازمان نظام مهندسی کشاورزی با هدف همکاری در زمینه فعالیت‌های مرکز رشد کشاورزی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

شرکت‌های دانش‌بنیان ابزار تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه کشاورزی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ظهر امروز در جلسه‌ای که به منظور امضای این تفاهم‌نامه ترتیب یافته بود، ضمن استقبال از راه‌اندازی مرکز رشد کشاورزی در آذربایجان‌شرقی گفت: خلأ ناشی از عدم وجود چنین بستری به خوبی در سطح استان احساس می‌شد.

اکبر فتحی گفت: با راه‌اندازی این مرکز شاهد تحولات چشمگیری در اشتغال‌زایی و تجاری‌سازی دانش‌های فنی کشاورزی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی آماده برگزاری مستمر دوره‌های شش ماهه برای آشنایی اعضا با مراکز رشد کشاورزی و نحوه تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان است، افزود: این تفاهم‌نامه در 12ماده به تصویب طرفین رسید و امیدواریم در بالا بردن توان علمی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی گام‌های موثری برداشته شود.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز با بیان اهمیت مرکز رشد کشاورزی در توسعه تکنولوژیک کشاورزی منطقه گفت: آذربایجان‌شرقی نخستین استانی است که مجوز مرکز رشد کشاورزی با خوشه‌های فناور را در سطح کشور دریافت کرده است.

حسن منیری‌فر گفت: از این رو برای آغاز به کار این مرکز مسئولان دست‌اندرکار باید با تمام جدیت و پشتکار آن را مورد حمایت قرار دهند.

منیری‌فر با بیان اینکه مرکز رشد بستری پایدار برای اشتغال‌زایی به خصوص برای فارغ‌التحصیلان این رشته است، افزود: مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مراکز ابزاری مطمئن برای تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه کشاورزی است.

وی در ادامه به نقش بسیار موثر سازمان نظام مهندسی در فعالیت مرکز رشد اشاره کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی به عنوان بزرگ‌ترین ارگان صنفی و تخصصی تحصیلکرده‌های بخش کشاورزی قادر خواهد بود با هدایت صحیح و منتخب این افراد به مرکز رشد کشاورزی همچنین خوشه‌های مرکز رشد در سطح استان باعث دوام و توسعه چشمگیر این مرکز شود.

انتهای پیام/60001/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول