اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک تحلیلگر سوری در گفت‌وگو با فارس فاش کرد

نقش مزدوران داخلی در حمله اسرائیل به مرکز تحقیقاتی سوریه

خبرگزاری فارس: یکی از اعضای ارشد حزب ملی- اجتماعی سوریه و تحلیلگر سیاسی سوری گفت: ابزارها و بازوهای داخلی اسرائیل در سوریه، در حمله آن به مرکز تحقیقاتی در جمرایا نقش زیادی داشتند.

نقش مزدوران داخلی در حمله اسرائیل به مرکز تحقیقاتی سوریه

«عبدالله منینی» از رهبران حزب ملی- اجتماعی سوریه و تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس تصریح کرد: اسرائیل با استفاده از بازوهای خود در داخل سوریه و اطلاعاتی که در اختیار آن قرار دادند، توانست به مرکز تحقیقاتی در جمرایا حمله کند.

وی درمورد اینکه چرا در بیانیه اخیر ارتش به این حمله اشاره ای نشده است؟ تصریح کرد: در بیانیه ارتش اوضاع جاری سوریه برای سوری ها و به طور کلی افکار عمومی توضیح داده شده است اما در مورد اینکه در این بیانیه به حمله اخیر اسرائیل واکنشی نشان داده نشده است باید گفت که عدم واکنش خود نوعی واکنش است زیرا ارتش از حق واکنش برخوردار بوده و هر زمان که مناسب ببیند این کار را انجام خواهد داد.

این تحلیلگر سیاسی سوری در مورد اهمیت مرکز تحقیقاتی  «جمرایا " که اسرائیل آن را هدف حمله قرار داد اظهار داشت: این مرکز محل تحقیقات علمی بوده و معروف است که تحقیقات علمی سوریه در سالهای گذشته دستاوردهایی داشته که پیش از دوستان، دشمنان به آن اذعان کرده اند به ویژه اینکه در برخی مراکز در خصوص پیشرفت تسلیحاتی ارتش سوریه به ویژه سامانه موشکی گام هایی برداشته شد.

نقض حریم هوایی سوریه به معنی ضعف سامانه دفاعی نیست

وی در پاسخ به اینکه آیا نقض حریم هوایی سوریه به معنی ضعف سامانه دفاعی آن است؟ پاسخ داد: نمی توان از آن تحت عنوان ضعف یاد کرد اما همواره لغزش هایی در سامانه دفاعی همه کشورها وجود داشته است که طبیعی است و در این خصوص نباید فراموش کرد که هواپیمای "ایوب" حزب الله نیز با قدرت بالای رصد اسرائیل توانست وارد حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی شود.

منینی تاکید کرد: نکته دیگر اینکه اسرائیل با استفاده از بازوهای خود در داخل سوریه که اطلاعاتی را در خصوص برخی مراکز در اختیار آن قرار دادند توانست به مرکز تحقیقاتی در سوریه حمله کند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی سحرگاه روز چهارشنبه گذشته با تجاوز به حریم هوایی سوریه یک مرکز تحقیقات دفاعی را در منطقه جمرایا در حومه دمشق بمباران کردند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول