اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: اظهارات سفیر آمریکا در دمشق مغایر با بیانیه ژنو است

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهارات سفیر آمریکا در دمشق در مصاحبه با روزنامه سوری را مغایر با توافقات ژنو ارزیابی کرده و ابراز امیدواری نموده که این سخنان گویای مواضع رسمی دولت آمریکا نباشد.

مسکو: اظهارات سفیر آمریکا در دمشق مغایر با بیانیه ژنو است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه اظهارات "رابرت فورد" سفیر آمریکا در دمشق در مصاحبه با روزنامه سوری در خصوص «کنار رفتن بشار اسد از قدرت یا با اراده خود یا از طریق نظامی» مغایر با بیانیه ژنو است، ابراز امیدواری کرد که این سخنان گویای مواضع رسمی دولت ایالات متحده نباشد.

لوکاشوویچ در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد تفسیر سخنان سفیر آمریکا در سوریه در مصاحبه با روزنامه «الحیات» سوریه گفت: من نمی‌دانم انتشار این سخنان دقیقا در روز تغییر وزیر امور خارجه آمریکا تا چه اندازه تصادفی است، ولی امیدوارم که این مسئله صرفا یک تصادف بوده و نشان دهنده مواضع رسمی وزارت امور خارجه آمریکا در قبال اوضاع سوریه نباشد.

به گفته این دیپلمات بلندپایه، وزارت امور خارجه روسیه این مصاحبه را نشانه دیگری از این واقعیت می‌داند که برخی از شرکای غربی ما همچنان از تاثیرگذاری و دخالت در روند اوضاع در کشورهای عربی، بخصوص در مناقشه در سوریه دست برنداشته‌اند.

لوکاشوویچ  افزود: این اقدام با هدف ایجاد شرایط نامطلوب برای حل و فصل سیاسی بحران در سوریه صورت می‌گیرد که در واقع پایه و اساس توافقات صورت گرفته در نشست «گروه اقدام» در ژنو در تاریخ 30 ژوئن سال 2012 است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: در نشست ژنو کسی این سئوال را آنطور که سفیر آمریکا بیان کرده مطرح نکرده بود که "بشار اسد" یا باید با اراده خویش از قدرت کناره گیری کند، یا  این هدف از طریق نظامی بدست خواهد آمد. در بیانیه ژنو صحبت تنها برسر گفت‌وگو بین طرفین مناقشه داخلی در سوریه بدون هیچ پیش شرطی است و مسئله اقدام نظامی برای کنار گذاشتن رئیس جمهوری یک کشور مستقل نه تنها اصلا مطرح نبوده، بلکه غیرقابل قبول هم اعلام شده است.

سفیر آمریکا در دمشق از سوی دولت سوریه «عنصر نامطلوب» اعلام شده و یک سال قبل و بعد از حمله به سفارت آمریکا، این کشور را ترک کرده است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول