اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

آیا امام خمینی وعده آب و برق مجانی داد؟ +عکس

خبرگزاری فارس: برنامه «روی خط» صدای آمریکا به تکرار چند باره دروغی تاریخی پرداخت؛ دروغی که هر سال به بهانه سالگرد انقلاب در این شبکه مطرح می‌شود.

آیا امام خمینی وعده آب و برق مجانی داد؟ +عکس

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، به نقل از سایت جام‌نویز، شبکه صدای آمریکا این روزها با تمام توان خود می کوشد، با دروغ های تاریخی و بزرگ نمایی برخی ضعف ها، سه دهه انقلاب اسلامی را به چالش بکشد.

در برنامه روی خط این شبکه با تأکید چند باره بر دروغ تاریخی آب و برق مجانی، از عملی نشدن وعده های امام خمینی(ره) سخن بگویند.

رؤیا ملکی، مجری برنامه گفت: «آن روزها اتفاقات خاصی افتاد. یکی از چیزهایی که در ذهن مردم مانده است و خیلی دست به دست می شود و من هم در صفحه فیس بوک گذاشته ام، سخنرانی آیت الله خمینی در بهشت زهراست که در بدو ورود، وعده هایی به مردم ایران داد.»

سپس سخنان امام خمینی(ره) پخش شد که ایشان می فرماید: «دل خوش نباشید که فقط مسکن می سازیم، آب و برق و اتوبوس را مجانی می کنیم. به این مقدار دل خوش نباشید؛ معنویات و روحیات شما را عظمت می دهیم.»

در حالی این دروغ تاریخی هر سال در شبکه های ماهواره ای تکرار می شود که اصل وعده آب و برق مجانی را سخنگوی دولت موقت(آقای عباس امیر انتظام) مطرح کرده است؛ البته برای اقشار کم درآمد.

این سخنان امام خمینی(ره) هم در 8 اسفند57 و نه 12 بهمن 57 ، در واکنش به سخنان سخنگوی دولت موقت از سوی امام مطرح شد. این که ملت فقط دلشان را به آب و برق مجانی و ...خوش نکنند؛ بلکه به پیشرفت معنویات توجه بیشتر نمایند.

عباس امیر انتظام

 

هر سال این تحریف تاریخی مبتنی بر دو دروغ، در شبکه های ماهواره ای تکرار می شود:

1.این سخنان در تاریخ 8 اسفند در مدرسه فیضیه از سوی امام بیان شده است، نه 12 بهمن در بهشت زهرا(س)

2.آب و برق مجانی را دولت موقت پیشنهاد داد نه امام خمینی(ره)

 

 

در ادامه همین برنامه مخاطبی پرده از این دروغ صدای آمریکا برداشت و تصریح کرد: «احساس می کنم این موضوع سخنرانی امام درباره آب و برق مجانی به تحریف و دروغی تاریخی تبدیل شده است. این صحبت های امام خمینی مربوط به تاریخ 8 اسفند در مدرسه فیضیه است و هیچ ربطی به سخنان امام در 12 بهمن ندارد.  این سخنان امام، اشاره به تسهیلات و رفاه اقتصادی نیست، بیشتر توجه به معنویات است...این صحبت ها را ابتدا سخنگوی دولت موقت مطرح کرد و سخن امام جوابی به سخنان سخنگوی دولت است.»

 

 

مهشید ندیری، مجری روی خط که از پاسخ مستدل بیننده و دروغ شبکه اش دستپاچه شده بود، گفت: «اجازه بدهید سر این موضوع خیلی بحث نکنیم! به هر حال مردم حضور داشتند. این که آن سخنرانی کجا بوده است من هم متاسفانه نمی دانم؛ اما مطمئنم خیلی ها می دانند!»

گفتنی است توجیهات مجری دستپاچه صدای آمریکا در صورتی پذیرفته است که این دروغ برای بار اول مطرح شده باشد؛ اما این شبکه هر سال به بهانه سالگرد انقلاب این دروغ را مطرح می کند.

 

 بازگشت به صفحه نخست سرویس فضای مجازی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول