اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر گرگان:

وظایف شورا پیشبرد سریع برنامه‌های شهری است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: وظایف شورا پیشبرد سریع برنامه‌های شهری است.

وظایف شورا پیشبرد سریع برنامه‌های شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ذبیح‎الله میقانی صبح امروز در حاشیه جلسه با اعضای شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: وظایف و رسالت اصلی شوراها تلاش برای جلب مشارکت‌های مردم با توجه به مقتضیات محلی است.

وی افزود: در کشور ما در اسفندماه سال 1377 برای نخستین بار مردم فرصت یافتند تا برای انتخاب اعضای شوراهای اسلامی شهر، شهرک و روستا در انتخاباتی آزاد شرکت کنند.

میقانی گفت: استقبال میلیون‌ها ایرانی از این رخداد تاریخی نشانه‌ای از علاقه دیرینه آنان به مشارکت در امور سیاسی و خدمات عمومی است که امید آن می‌رود شورای اسلامی منتخب مردم با آگاهی نسبت به وظیفه سنگین خویش در بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی جامعه محلی و آبادانی شهرها و روستاها تلاش پیگیری داشته باشند.

وظایف شورا پیشبرد سریع برنامه‌های شهری است

عضو شورای شهر گرگان ابراز داشت: شوراها در پی تحقق اهدافی هستند که توسط قانون اساسی و قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها به عنوان وظایف شوراها بر عهده این نهاد نوپا گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: به طور کلی این وظایف درباره اداره امور محلی شهرها و روستاها است.

میقانی خاطرنشان کرد: شوراها با کمک به دیگر نهادهای محلی این وظیفه حساس و سنگین را بر عهده دارند.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس ماده یکم قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی رسالت اصلی شوراها تلاش در زمینه پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و بهداشتی و دیگر امور رفاهی کشور از طریق جلب مشارکت‌های مردم با توجه به مقتضیات محلی است.

انتظار می‌رود دور چهارم شورای شهر افراد توانمند انتخاب شوند

وی اذعان داشت: انتظار می‌رود با توجه به پایان کار دوره سوم و پیش رو بودن انتخابات چهارمین دوره شوراها، با انتخاب افراد توانمند در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگ و اجتماعی توسط مردم شوراها با رفع موانع موجود و هماهنگی بیشتر سایر ادارات و نهادها به بازوان قوی اجرایی برای توسعه عمران و آبادانی بیشتر شهرها تبدیل شوند.

انتهای پیام/2307/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول