اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی پانزدهمین جشنواره شیخ طوسی خبر داد

ارسال 457 اثر به دبیرخانه جشنواره شیخ طوسی

خبرگزاری فارس: دبیر علمی پانزدهمین جشنواره شیخ طوسی از ارسال 457 اثر به دبیرخانه جشنواره شیخ طوسی در بخش‌های ویژه و عمومی خبر داد.

ارسال 457 اثر به دبیرخانه جشنواره شیخ طوسی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام حسن خیری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره شیخ طوسی در روزهای دوم و سوم اسفندماه سال جاری اظهار داشت: تاکنون 457 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد 367 اثر مربوط به بخش عمومی جشنواره است که این آثار توسط 295 پژوهشگر از 28 ملیت تألیف شده است.

مدیر گروه مطالعات اجتماعی موسسه آموزش عالی علوم انسانی با اشاره به اینکه در بخش عمومی 64 کتاب به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، ادامه داد: 88 مقاله، 80 پایان‌نامه و 135 اثر پایانی نیز جزء این آثار است.

وی گفت: بیشتر این آثار در بخش عمومی به زبان فارسی نوشته شده اما 62 اثر به زبان عربی، 16 اثر به زبان اردو و هفت اثر به زبان آذری به دبیرخانه ارسال شده است.

خیری با اشاره به اینکه در بخش عمومی بیشتر آثار با موضوع قرآن و حدیث نوشته شده است، خاطرنشان کرد: موضوعاتی مانند علوم سیاسی و اجتماعی، اخلاق، فقه و اصول و فلسفه نیز مورد علاقه دانش‌پژوهان بوده است.

وی ادامه داد: در بخش ویژه این جشنواره نیز 92 محقق شرکت دارند که از این میان نمایندگانی از هشت ملیت دیده می‌شود و این آثار به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی نوشته شده است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شیخ طوسی مجالی برای ارزیابی علمی دانش‌پژوهان جامعة المصطفی العالمیه است ابراز داشت: در این جشنواره فرصتی فراهم می‌شود تا طلاب جامعة المصطفی العالمیه با هم به رقابت پرداخته و آثار خود را در معرض دید دیگر پژوهشگران قرار دهند.

پانزدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی، روزهای دوم و سوم اسفند ماه سال جاری در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره روز دوم اسفندماه از ساعت هشت تا 12 همراه با برگزاری کمیسیون علمی و با حضور صاحبان مقالات برتر در سالن شهید عارف الحسینی مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه نیز روز سوم اسفند، با حضور رئیس جامعة المصطفی العالمیه، مسئولان و مدیران ستادی المصطفی و با سخنرانی علی‌اکبر ولایتی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78006/ج20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول