اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد

ارائه تسهیلات حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تسهیلات کامل حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری تاکنون ارائه نشده است.

ارائه تسهیلات حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد مهدی ‌نژاد‌نوری ظهر امروز در مراسم تقدیر از موسسات برگزیده مستقر در پارک علم و فناوری فارس با اشاره به جایگاه نخست ایران در منطقه در زمینه تولید علم ابراز داشت: اعتباری که برای فناوری و علم در سال 1391 در نظر گرفته شده‌ 2 هزار و 500 میلیارد تومان بوده ‌است.

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تنها حدود 50 درصد از این مبلغ تامین شده‌ است و با وجود نبود اعتبارات لازم، بحث رشد علمی و تولید مقاله به همت دانشمندان تلاش‌گر ایران همچنان به سرعت ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ابراز داشت: برای این نهاد‌ها تسهیلات و معافیت‌هایی در نظر گرفته ‌شده ‌است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: تسهیلات به منبعی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری واگذار نشده‌اند و معافیت‌ها که مربوط به گمرک، بیمه و مالیات است باید تا یک ماه آینده به تصویب برسند.

وی بیان داشت: دولت در تلاش است که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را در پنج سال آینده از 3‌ هزار به 20‌ هزار شرکت افزایش دهد.

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تعداد بیش از 4 میلیون دانشجو در کشور گفت: 500‌ هزار نفر از این تعداد، دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

مهدی‌ نژاد‌نوری افزود: با افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان برای این افراد که تا چهار سال آینده وارد بازار کار می‌شوند، فرصت‌های شغلی مناسبی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/2448/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول