اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع شمس-283

شاهچراغی: رازداری رمز پیروزی در عملیات والفجر 8 بود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه کربلای استان مازندران گفت: از مهم‏ترین عوامل پیروزی در عملیات والفجر 8، علاوه بر ایمان و اعتقاد قوی رزمندگان، توجه به رازداری و رعایت اصل حفاظت از اسرار و اطلاعات بود.

شاهچراغی: رازداری رمز پیروزی در عملیات والفجر 8 بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی در گردهمایی پاسداران سپاه استان سمنان به مناسبت گرامیداشت عملیات والفجر 8 در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ 12 قائم سمنان اظهار داشت: عملیات والفجر 8 در مناطقی که راه‏های دسترسی به آن محدود و در دید دشمن بود، انجام شد.

وی افزود: دشمن در این عملیات بر جاده اهواز – خرمشهر و اهواز – آبادان اشراف داشت، ضمن اینکه وجود عوامل نفوذی دشمن و پشتیبانی اطلاعاتی آمریکای جهانخوار از رژیم بعثی موجب شده بود که انجام عملیات بسیار سخت به نظر بیاید.

فرمانده سپاه کربلای استان مازندران با بیان اینکه قریب به 10 لشکر عملیاتی در مراحل مختلف عملیات والفجر 8 حضور جدی داشتند، گفت: وجود رودخانه اروند و محدودیت زمین و همچنین دستگاه‏های رادار دشمن و اشراف او بر محیط عملیاتی، انجام عملیات والفجر 8 را بسیار مشکل کرده بود.

وی بیان داشت: در دفاع مقدس، یک مبانی و اصول اعتقادی جاری بود و البته تجهیز، آمادگی، تمرین و رعایت اصول حفاظت از اطلاعات و اسرار در پیروزی این عملیات و سایر عملیات‏ها موثر بود.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: همه باورشان این بود که باید اصول حفاظتی را برای دستیابی به پیروزی رعایت کنند و مشخص است که باور و اعتماد و توکل بر خدا موجب پیروزی است.

فرمانده سپاه کربلای استان مازندران با اشاره به اینکه 87 روز درگیری در فاو طول کشید و در این مدت سه مرحله حملات سنگین رژیم بعثی عراق دفع شد، گفت: عملیات والفجر 8 و رعایت اصول حفاظت اطلاعات نشان داد که در هر مقطعی می‏شود، این اصول را در بدنه سپاه، نیروهای مسلح و جامعه رعایت کرد.

شاهچراغی تصریح کرد: والفجر 8 نشان داد که نوع و شیوه کار ما می‏تواند یک الگوی جهانی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عملیات والفجر 8 در روز 20 بهمن 1364 در منطقه عمومی فاو برگزار شد و رزمندگان اسلام با سلسله اقدامات نظامی، فریب و کنترل اطلاعات و رعایت اصول حفاظت از اسرار نظامی، شهر فاو را فتح کردند.

عملیات آزادسازی فاو، علاوه بر نمایش قدرت رزمندگان اسلام، ضربه سنگینی را به عراق و حامیان آن وارد کرد و دسترسی رژیم بعثی عراق به خلیج فارس قطع شد.

عبور از رودخانه اروند و فتح غافلگیرکننده فاو، تعجب کارشناسان نظامی جهان را برانگیخت.

انتهای پیام/2249/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول