اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سفیر روسیه خبر داد

آغاز مذاکرات درباره جبران خسارات شرکت‌های روسی در لیبی

خبرگزاری فارس: سفیر روسیه در طرابلس با اعلام آغاز مذاکرات مربوط به جبران خسارات شرکت‌های روسی در نتیجه جنگ در لیبی و شرایط از سرگیری فعالیت آنها، نسبت به آزادی اتباع روسی دستگیر شده در لیبی ابراز امیدواری کرد.

آغاز مذاکرات درباره جبران خسارات شرکت‌های روسی در لیبی

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ایوان مالاتکوف" سفیر روسیه در لیبی روز جمعه اعلام کرد که مقامات مسکو در حال انجام مذاکراتی با حکومت جدید لیبی در خصوص جبران خسارات وارده به شرکت‌های روسی در این کشور در نتیجه جنگ در لیبی هستند.

وی گفت: در جریان این مذاکرات مجموعه‌ای از مسائل، از جمله مسئله جبران خسارات وارده به شرکت‌های روسی در جریان جنگ در لیبی مورد بررسی طرفین قرار دارد.

مالاتکوف توضیح داد که طرفین روسی و لیبیایی بعد از سرنگونی رژیم "معمر قذافی" تاکنون هیچ تماسی در این رابطه با یکدیگر برقرار نکرده بودند. 

به گفته سفیر روسیه، از آغاز درگیری‌های نظامی در لیبی، شرکت‌های روسی، مانند سایر شرکت‌های خارجی، بصورت اضطراری مجبور به توقف فعالیت خود و تحقق توافقات خود شده و این کشور را ترک کرده بودند.

وی افزود: اکنون مقامات دولتی ما در حال انجام مذاکراتی با حکومت جدید لیبی در مورد امکان ازسرگیری فعالیت شرکت‌های روسی در این کشور هستند. البته مسلما شرایط کار این شرکت‌ها با توجه به واقعیات جدید در لیبی تغییر خواهند کرد.

مالاتکوف در عین حال تاکید کرد: مقامات مسکو امیدوارند که قراردادهای امضاء شده قبلی بین دولت روسیه و لیبی در سال 2006 همچنان به وقت خویش باقی مانده باشند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص امکان انعقاد قراردادهای جدید با دولت لیبی در مورد آموزش نیروهای نظامی این کشور گفت: ما امیدواریم که توافقنامه امضاء شده بین وزارت دفاع روسیه و لیبی در مورد آموزش کادر نظامی ارتش این کشور، مربوط به سال 2006 همچنان به قوت خویش باقی باشد.

سفیر روسیه در طرابلس افزود که در حال حاضر در مراکز آموزش نظامی ما حدود 30 نفر از نظامیان لیبیایی که از قبل از وقوع انقلاب در لیبی به روسیه اعزام شده بودند، به تحصیل خود ادامه می دهند.

مالاتکوف همچنین اعلام کرد که هنوز این امید وجود دارد که دو شهروند روسی که به اتهام کمک به نیروهای مسلح رژیم قذافی در لیبی دستگیر شده اند، آزاد شوند.

وی گفت: فعالیت برای آزادی این اتباع روسی بدون توقف ادامه دارد و دورنمای امور هنوز ناامیدکننده نیست.

به گفته او، دیپلمات‌های روسی از همان روز نخست دستگیری دو تبعه روس در لیبی، اقدامات خود برای فراهم کردن شرایط آزادی آنها آغاز کرده و همچنان به تلاش در این زمینه ادامه می‌دهند.

لازم به یادآوری است که 2 تبعه روس، 19 اوکراینی و 3 تبعه بلاروسی در پاییز سال 2011 توسط نیروهای نظامی شورای ملی موقت لیبی دستگیر شدند. این افراد متهم به شرکت در اقدامات نظامی رهبر سرنگون شده لیبی علیه انقلاب مردمی در این کشور هستند. یکی از اتباع روسی به حبس ابد و دیگری به 10 سال زندان محکوم شده‌اند.

دولت فدراسیون روسیه پیش از این از حکومت جدید لیبی، استرداد این افراد را درخواست کرده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول