اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

دهه فجر مصداقی از غدیر خم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: ایام‌الله فجر مصداقی بارز از غدیر خم است که باید برای تحلیل زوایای مختلف آن اقدام شود.

دهه فجر مصداقی از غدیر خم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در دهه فجر قرار گرفته‌ایم، فرا رسیدن این ایام را تبریک گفت و اظهار داشت: دهه فجر جشن ملی ایرانیان قلمداد می‌شود ولی مصادیق فراوانی از آن در دین مبین اسلام وجود دارد.

وی با بیان اینکه دهه فجر مصداق روشنی از عید قربان است، افزود: در این روز تاریخی ابراهیمی‌ها اسماعیل‌های خود را به خاطر خداوند به قربانگاه بردند به طوری که در ایام‌الله فجر نیز زنان و مردان انقلابی فرزندان خود را برای فداکاری در راه اسلام و تاسیس حکومت دینی ترغیب کردند.

امام جمعه شاهین‌دژ دهه فجر را در حکم غدیر خم دانست و افزود: فلسفه غدیر خم برای مسلمانان مناطق مختلف جهان روشن و مبرهن است به طوری که با به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران واقعه فوق تکرار شد و امام خمینی (ره) ،بعد از ایشان مقام معظم رهبری سکان هدایت جامعه اسلامی را به دست گرفتند.

باقری با بیان اینکه با به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، کشورمان در مسیر سعادت و بالندگی قرار گرفته‌ است، خاطر نشان کرد: در این روز تاریخی ملت ایران عزت و کرامت انسانی خود را بازیافته و با امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی به تجدید بیعت می‌پردازند و پافشاری خود برای تحقق آرمان‌های انقلاب را به منصه ظهور می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن جشن بزرگ انقلاب 22 بهمن ماه قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: در این روز بزرگ مانند سال‌های گذشته ملت ایران اسلامی اعم از ترک، کرد، فارس و .. به میدان‌ها و خیابان‌ها سرازیر شده و با سر دادن شعارهای ضداستکباری لرزه بر اندام دشمنان انقلاب می‌اندازند.

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به شب‌های ده‌گانه در سال 1357 بیان داشت: مردم انقلابی این شب‌ها را با خوف توأم با اشتیاق پشت ‌سر گذاشتند چرا که فرا رسیدن فجر پیروزی نزدیک بود از طرف دیگر بیم داشتند مبادا سایر قشرها به میدان نیامده، انقلاب تحقق پیدا نکند ولی با عنایت خداوند پیروزی نهایی به دست آمد.

انتهای پیام/61002/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول