اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

اختصاصی فارس/

جزئیات مذاکره نفتی ایران و مصر/اجرای هدفمندی یارانه در مصر با الگوی ایران

خبرگزاری فارس: در سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مصر مسئولان انرژی دو کشور درباره سرمایه‌گذاری مشترک در صنعت نفت و گاز مذاکره کردند و مقرر شد، ایران تجربه موفق خود در اجرای قانون هدفمندکردن را در اختیار مصر قرار دهد.

جزئیات مذاکره نفتی ایران و مصر/اجرای هدفمندی یارانه در مصر با الگوی ایران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رستم قاسمی وزیر نفت در سفر اخیر رئیس جمهور به مصر حضور داشته و مذاکراتی با مسئولان وزارت نفت این کشور داشت که در این مذاکرات در خصوص امنیت انرژی دو کشور گفت‌وگو هایی صورت گرفت.

در این مذاکرات ایران پیشنهاد سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز مصر و ساخت واحدهای پتروشیمی را مطرح کرد که البته مورد استقبال مسئولان انرژی کشور مصر نیز قرار گرفت.

همچنین در این مذاکرات مسئولان وزارت نفت مصر از تجربه موفق هدفمندکردن یارانه‌ها در ایران صحبت کردند و در خواست کردند که ایران تجربه خود را در اختیار مصر نیز قرار دهد.

براساس این گزارش پیش از این سفر از سوی مسئولان دو کشور اعلام شده بود که ایران قصد دارد، نفت خود را نیز به مصر صادر کند و این کشور به عنوان یکی از مشتریان جدید ایران اعلام شد.

براساس اعلام مسئولان انرژی کشور مصر سرمایه‌گذاری ایران در صنعت نفت و گاز مصر می‌تواند، شامل پالایشگاه سازی و آموزش نیروهای انسانی باشد که این امر منجر به اشتغال هزاران نفر می‌شود.

ایران حتی آماده است که در امر تولید و صادرات و انتقال گاز به شهرهای مصر نیز فعالیت کند، زیرا در این زمینه تجربه‌های خوبی را در سالهای اخیر کسب کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول