اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

200 شرکت دانش‌بنیان در سال 92 تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر ضرورت تشکیل شرکت‌های دانش‌‌بنیان از ایجاد 200 شرکت دانش‌بنیان در سال 92 خبر داد.

200 شرکت دانش‌بنیان در سال 92 تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، فرهاد دانشجو در خصوص ایجاد شناسنامه پژوهشی برای اعضای هیئت علمی واحدها اظهار داشت: از این پس هر واحد دانشگاه آزاد اسلامی باید این اطلاعات را بر روی وب سایت اطلاع‌رسانی خود قرار دهد و هر استاد و عضو پژوهشی باید فعالیت‌های خود را در دسترس عموم قرار دهد تا به این ترتیب تنها افراد فعال و شایسته بتوانند در هیئت‌های علمی حضور داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان، از ایجاد 200 شرکت دانش‌بنیان در سال 92 خبر داد و گفت: باید به سوی تجاری‌سازی علم حرکت کنیم، با این کار ضمن پاسخ به نیازهای کشور، زمینه‌ تبدیل دانش به ثروت بیش از پیش فراهم خواهد شد.

این مسئول در خصوص چاپ نشریات علمی و پژوهشی نیز ابراز داشت:‌ در این زمینه باید نظارت بیشتری انجام شود و به مجلاتی که مورد تأیید هیئت‌های داوری قرار می‌گیرد با اعطای عنوان علمی و پژوهشی ارزش ویژه‌ای داده شود.

در بخش دیگر این مراسم صمد مومن بالله معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان گزارشی از فعالیت کارگروه تشکیل شده، در خصوص رعایت مساله حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی تأکید ویژه داشت.

دانشجو نیز ضمن تأکید بر رعایت حجاب در تمام سطوح دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است، اما متأسفانه در گذشته آن طور که شایسته است به این مساله پرداخته نشده است، از آن‌ جایی که این دانشگاه با کلمه‌ «اسلامی» همراه است، وضعیت حجاب و عفاف در فضای دانشگاه‌ها باید از سطح عمومی جامعه بالاتر باشد و برای رسیدن به این مهم باید همگی نهایت سعی و تلاش خود را انجام دهیم.

وی در خصوص ایجاد مراکز و مجتمع‌های تک جنسیتی و تفکیک کلاس‌ها نیز خاطر نشان کرد: ما دارای عقاید و باورهای دینی و اسلامی هستیم، بنابراین باید ضمن پایبندی به اصول آزاداندیشی و رعایت همه‌ جوانب، به تدریج به سمت دانشکده‌ها و کلاس‌های تک جنسیتی حرکت کنیم، در این راه باید اجازه دهیم تا هر واحد آزادانه تصمیم‌گیری کند، اما وقتی ما پتانسیل و ظرفیت تشکیل کلاس‌های تک جنسیتی را داریم، چرا این کار را انجام ندهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تأکید بر ضرورت حرکت به سوی اخلاق‌مداری، تصریح کرد: اسلام و اخلاق اسلامی تنها رعایت حجاب نیست، باید در همه‌ زمینه‌ها اسلامی عمل کنیم، راستگویی، دوری از غیبت، تهمت نزدن به دیگران و غیره از مواردی هستند که باید در سطح جامعه و به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی رعایت شود.

دانشجو ادامه داد: یکی دیگر از موازین اخلاق اسلامی صداقت است که شاید قابل تدریس نباشد، ما ابتدا باید این مساله را در رفتار خود رعایت کنیم تا ضمن آموزش آن به شکلی عملی،‌ از دیگران انتظار صداقت داشته باشیم.

در ادامه‌ این جلسه حسین نصیرزاده، مدیرکل شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی هم با اشاره به گزارش کارگروه تشکیل شده خواستار اجرایی شدن بخش‌نامه‌ وزارت علوم در خصوص ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی شد و گفت: تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن این مساله به کار خواهیم بست و امیدواریم در نهایت، شاهد یک مجموعه‌ی فرهنگی در سطح کلان کشور باشیم.

دانشجو نیز ضمن تأکید بر تسهیل امور مربوط به جابه‌جایی ایثارگران در واحدهای مختلف دانشگاه، از جذب ایثارگران در دانشگاه‌ آزاد اسلامی به صورت رسمی خبر داد.

اسفندیاری، معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز ضمن ارایه مطالب مطرح شده در کارگروه دانشجویی بیان داشت: مباحث مختلفی در این کارگروه در خصوص نقل‌ و انتقال دانشجو، غذای دانشجویی، تأسیس کلینیک‌های سلامت در واحدهای دانشگاهی و غیره مطرح شد که امیدواریم بتوانیم به بهترین شکل ممکن آن ها را اجرایی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم با تأکید بر تسهیل امور نقل و انتقال دانشجویی، خطاب به رؤسای واحدهای مختلف گفت: در نقل‌ و انتقال‌ها باید سعی کنیم با رعایت قوانین، در راستای رفع مشکلات دانشجویان و خانواده‌ها گام برداریم و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد از سخت‌گیری‌های بی‌مورد پرهیز کنیم.

دانشجو در خصوص مباحث عمرانی نیز خاطر نشان کرد: سیاست ما ساخت و ساز نیست، ما نباید با خرید زمین تمام انرژی خود را صرف احداث ساختمان کنیم، بلکه باید در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی سرمایه‌گذاری کنیم و دانشگاه‌ها را از لحاظ کیفی ارتقا دهیم.

در بخش دیگری از این مراسم نیز میرشمسی رییس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر کاربردی بودن رشته‌های این واحد،‌ افزود: ما باید در مباحث تربیتی،‌ آموزش افراد را از سطح مدارس آغاز کنیم و سپس به دانشگاه‌ها برسیم.

شایان ذکر است در پایان این مراسم مرتضی موسی‌خانی به دلیل حمایت‌های فرهاد دانشجو از فعالیت‌های توسعه محور دانشگاه آزاد اسلامی با اهدا لوح تقدیر کردند.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول