اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری مازندران:

شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات بانکی می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری مازندران از اختصاص تسهیلات بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت کارآفرینی خبر داد.

شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات بانکی می‌گیرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری مجتبی بلباسی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری از پارک‌های علم و فناوری به عنوان مرکزی برای ارائه اختراعات و ابداعات نام برد.

وی سابقه کار و فعالیت پارک علم و فناوری مازندران را دو سال برشمرد و خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه 700 شرکت دانش فناور و 8 مرکز رشد باید در پارک علم و فناوری مازندران تأسیس شود.

بلباسی اضافه کرد: تاکنون 30 شرکت دانش فناور و دو مرکز رشد در مازندران فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی از راه‌اندازی کلینیک کسب و کار در پارک علم و فناوری مازندران خبر داد و یادآور شد: در آینده‌ای نزدیک با اختصاص زمینی مناسب مرکز تحقیقات آموزشی نیز در مازندران ساخته می‌شود.

وی با اعلام اینکه پارک علم و فناوری مازندران از طرح‌های نوآورانه حمایت می‌کند، جزئیات این حمایت را در قالب پشتیبانی مادی و معنوی برشمرد.

بلباسی از معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و بیمه‌ای به عنوان بخشی از حمایت‌های پارک علم و فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان یاد کرد و گفت: شرکت‌های فناوری مراکز رشد تا سقف 10 میلیون تومان می‌توانند حمایت بگیرند و همچنین از طریق صندوق مهر امام رضا و بانک صادرات 50 میلیون تومان تسهیلات به فعالان این مراکز داده می‌شود.

وی با اعلام اینکه رقم تسهیلات حمایتی از طریق بانک‌های عامل استانی تا 200 میلیون تومان تعریف شده است، بیان داشت: شرکت‌های واجد شرایط می‌توانند از طریق بانک‌های عامل ملی تا دو میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران از همکاری تحقیقات و اداری با بنیاد نخبگان مازندران خبر داد و افزود: پارک علم و فناوری از بنیاد نخبگان به عنوان مستندساز فعالیت‌های نخبگان تعامل و همکاری دارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره توانمندی کارآفرینی در روستاهای استان خاطر نشان کرد: تاکنون شناسایی کاملی از توانمندی‌های کارآفرینی در روستاهای استان انجام نشده است، ولی در تلاشیم در قالب جشنواره ملی خانواده‌ کارآفرین، دبیرخانه دائمی این جشنواره در مازندران تأسیس شود.

انتهای پیام/2296/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول