اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب ‌رئیس مجلس:

ایران رتبه 12 ذخائر ارزی را دارد / کاهش ارزش پول ملی سیاسی است

خبرگزاری فارس: نایب ‌رئیس مجلس از افرایش ذخائر ارزی کشور خبر داد و گفت: ایران از نظر ذخائر ارزی رتبه دوازدهم دنیا را دارد.

ایران رتبه 12 ذخائر ارزی را دارد / کاهش ارزش پول ملی سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در کنگره جهاد ملی اثرزدایی از تهاجم اقتصادی در سایه تولید ملی در سالن همایش مصلای امام خمینی تبریز تصریح کرد: شواهد و قرائن به خوبی نشان می‌دهد که آینده متعلق به ماست و باید بتوانیم از این فرصت‌ها برای رسید به قدرتی اقتصادی استفاده مطلوب را ببریم.

وی افزود: هرگز منکر وجود تنگناها نیستیم و اعتقاد داریم که مانند سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی دچار مشکلاتی هستیم و واحدهای تولیدی در خیلی زمینه‌ها با معضلاتی‌‌ روبه‌رو هستند اما باز همین امر فرصت‌هایی را ایجاد کرده است که باید به مدد آن‌ها تنگناهای موجود را کنار بزنیم.

ابوترابی‌فرد، افزایش ذخایر ارزی را از جمله فرصت‌های موجود برشمرد و گفت: در سال 90 و 91 با الهام از سخنان مقام معظم رهبری صندوق توسعه ملی را راه‌اندازی کردیم تا 20 درصد درآمدها به آن اختصاص یابد و امروز در این رابطه رتبه 12 را در جهان دارا هستیم.

وی افزود: ذخائر ارزی کشور امسال نسبت به سال 89 و 90 افزایش قابل توجهی یافته است که خود این امر فرصت طلایی برای کشور ایجاد کرد.

کاهش ارزش پول ملی ناشی از دلایل سیاسی است

نایب ‌رئیس مجلس شورای اسلامی، کاهش ارزش پول ملی را ناشی از دلایل سیاسی دانست و گفت: با توجه به تنگناهایی که در انتقال منابع ارزی و استفاده در مدیریت‌ها اعمال شد، کاهش ارزش پول ملی را داشتیم که ناشی از اقتصاد نیست بلکه جنبه‌های سیاسی دارد.

وی گفت: با وجود این تنگناها هرگز عقب‌نشینی نکرده و صاحبان فکر و صنایع از تمام ظرفیت خود بهره گرفتند تا از این بحران‌ها عبور کنند.

ابوترابی‌فرد افزود: امروز نباید به دنبال تقلید از غرب در تولید کالا بود بلکه باید به تکنولوژی‌های جدید دست یافت تا با خلاقیت و نوآوری کالاهای جدیدی برای عرضه به بازار تولید کرد.

وی گفت: دهه چهارم باید دهه تبدیل ایران به قدرت اقتصادی آسیا باشد که این امر البته ریل‌گذاری درست را می‌طلبد و باید اذعان کرد آمریکا و غرب با فشارها و تهدیدهای خود این فرصت را ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: در برنامه چهارم بنا بود رابطه نفت با هزینه جاری کشور قطع شود که فعلاً میسر نشده است اما فشارها کم کم ما را به آن سمت هدایت می‌کنند.

انتهای پیام/60002/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول