اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

مشروح/ سردار پاکپور در نشست خبری اعلام کرد

یگان‌های رزمی سپاه در جنوب‌شرق و شمال‌غرب/ سازمان‌دهی تروریست‌ها توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: امروز یگان‌های رزمی مردمی در شمال غرب و جنوب شرق کشور با هدایت و پشتیبانی سپاه ایجاد شده‌اند.

یگان‌های رزمی سپاه در جنوب‌شرق و شمال‌غرب/ سازمان‌دهی تروریست‌ها توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در نشست خبری امروز (چهارشنبه)، گفت: نیروی زمینی سپاه در دو بعد مأموریت دارد، یکی دفاعی و دیگری بعد امنیتی.

وی افزود: در بُعد امنیتی، مسئولیت امنیت شمال غرب، غرب و جنوب شرق کشور به نیروی زمینی سپاه واگذار شده است و از سال 89 تاکنون اقدامات عملیاتی و زیرساختی اساسی در شمال غرب انجام داده‌ایم که سبب شده امسال از یک امنیت بسیار بالا و قابل قبول برخوردار باشیم که در غرب هم به همین صورت است.

پاکپور تاکید کرد: در جنوب شرق کشور نیز که از سال 88 مسئولیت امنیت به نیروی زمینی سپاه واگذار شده، اقدامات زیرساختی اساسی صورت گرفته و از یک امنیت مطلوب برخورداریم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: در سال 88 و 89 و قبل از آن شاهد اقدامات تروریستی متعددی در منطقه جنوب شرق بودیم اما با واگذاری امنیت به خود مردم و هدایت توسط سپاه، در سطح وسیع استان‌های جنوب شرق کشور امنیت خوبی ایجاد شده است.

پاکپور تاکید کرد: از 26 و 27 اسفند سال گذشته تا اول سال جاری و تعطیلات عید نوروز، تیم‌های تروریستی زیادی یا به کشور ورود کرده بودند و یا می‌خواستند برای اقدامات تروریستی وارد کشور شوند که ما آنها را در آستانه ورود و یا قبل از ورود به کشورمان منهدم و یا دستگیر کردیم.

وی با اشاره به بعد دفاعی اقدامات نیروی زمینی سپاه گفت: در ابعاد دفاعی هم مواضع موردنیاز و طرح‌های دفاعی برای مناطق مرزی ایجاد، طراحی و آماده شده است.

پاکپور با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 8 اظهار داشت: این رزمایش در امتداد این اقدامات نیروی زمینی سپاه در خصوص طرح‌های دفاعی در مناطق مختلف مرز، برگزار می‌شود.

وی افزود: این رزمایش در جنوب شرق کشور در منطقه عمومی کرمان، سیریز و سیرجان توسط بخشی از نیروهای قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: از روز گذشته ستون‌کشی نیروها به منطقه آغاز شده و امروز و فردا استقرار کامل صورت می‌گیرد و از پنجم اسفندماه این رزمایش به صورت عملیاتی آغاز می‌شود و تا 7 اسفند ادامه دارد.

پاکپور با اشاره به آزمایش تجهیزات جدید نیروی زمینی سپاه در این رزمایش گفت: تعدادی از تجهیزات جدیدی که وارد نیروی زمینی سپاه شده از جمله تجهیزات جنگ الکترونیک، تجهیزات مخابراتی و تجهیزات سبک انفرادی تست خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین تاکتیک‌ها و طرح‌های دفاعی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و یکی از اهداف رزمایش ارزیابی توان رزم یگان‌ها و سازماندهی دفاع مردمی در قالب گردان‌های بسیج امام حسین(ع) است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه در این نیرو یگان‌های مختلفی داریم، گفت: یگان‌های ما که تجهیزات‌محور هستند، از جمله یگان‌های زرهی، مکانیزه، تکاور و هوابرد یگان‌های حرفه‌ای تلقی می‌شوند و آموزش‌ها و تجهیزات حرفه‌ای دارند که در این رزمایش حضور دارند.

پاکپور تاکید کرد:‌ ما سال گذشته 3 رزمایش زرهی، هوابرد و پیاده داشتیم که رزمایش امسال ترکیب همه این‌ها است و یگان‌های زرهی،‌پیاده، پدافند، توپخانه، مهندسی و گردان‌های امام حسین حضور دارند.

وی همچنین از حضور نیروی هوافضای سپاه در این رزمایش خبر داد.

پاکپور در خصوص سؤالی مبنی بر اینکه سطح امنیت مرزها در زمان انتخابات به چه صورت خواهد بود، گفت: زمان انتخابات و غیر از آن برای ما فرقی نمی‌کند و ما باید امنیت مرزها را همیشه حفظ کنیم و الان هم امنیت مرزهای جمهوری اسلامی بهترین امنیت در کشورهای همسایه است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در شمال غرب و جنوب شرق کشور مبنا را بر مردمی کردن امنیت گذاشته‌ایم، اظهار داشت: شهید شوشتری در زمان حضورش در این منطقه مطالعات بسیار زیادی داشت و به این نتیجه رسیدیم که از مردم منطقه در جهت ایجاد امنیت استفاده کنیم.

وی افزود: ما در حال حاضر در جای‌جای استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب خراسان یگان‌ها و دسته‌های رزمی داریم که همه اعضای آن مردم بومی منطقه هستند و سپاه هدایت‌کننده و پشتیبانی‌کننده این مردم است.

پاکپور ادامه داد: در شمال غرب کشور نیز همین کار را کرده‌ایم و پایگاه‌های شهید کاوه که تاسیس کرده‌ایم متشکل از مردم بومی منطقه است و این موضوع به امنیت منطقه بسیار کمک می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: با قوت طرح امنیت پایدار بر پایه مردم موسوم به طرح شهید شوشتری را ادامه می‌دهیم و سال به سال آن را تقویت خواهیم کرد.

پاکپور با اشاره به واحدهای جنگ الکترونیک نیروی زمینی سپاه،گفت: در این واحدها قسمت‌های جنگ سایبری از قوت خوبی برخوردارند و در مناطق عملیاتی عملا این کار را انجام می‌دهیم. ما بحث سایبری را چندین برابر تقویت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امنیت پایدار صرفا بحث نظامی نیست و ابعاد دیگری دارد، تصریح کرد: محرومیت‌زدایی و برطرف کردن مشکلات فرهنگی و اجتماعی، ابعاد دیگر امنیت پایدار است و به نظر من وزن ابعاد مردمیاری قرارگاه قدس در جنوب شرق کشور بسیار سنگین‌تر از وزن ابعاد نظامی است که انجام می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اقدامات سازندگی سپاه در جنوب شرق کشور گفت: ما به دنبال این هستیم سایر واحدهای دولت را به این منطقه بکشانیم و در کنار اقدامات دولت، یگان‌های سپاه تا جایی که توان دارند به مردم یاری ادامه خواهند داد.

پاکپور با بیان اینکه سال گذشته اقدامات مهندسی وسیعی در شمال غرب کشور توسط سپاه صورت گرفت، گفت: همه اقدامات مهندسی و طراحی‌ها و جاده‌هایی که ما در مرزها ایجاد کردیم، با 2 منظور کمک به مردم و اقدامات امنیتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات درمانی سپاه در شمال غرب و جنوب شرق کشور، اظهار داشت:‌ سپاه جدا از امکانات، 10 میلیارد تومان پول به واحدهای درمانی برای ایجاد بیمارستان‌های صحرایی داده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه گروه‌های تروریستی که در جنوب شرق کشور وجود دارند، توسط سرویس‌های امنیتی بیگانه و با تجهیزات خاص پشتیبانی می‌شوند، گفت: متاسفانه برخی از کشورهای همسایه نیز در جهت سازماندهی تروریست‌ها نقش دارند که ما مدارک آنها را در اختیار داریم و برخی از این تروریست‌ها در بازجویی‌ها به این موضوع اعتراف کردند.

وی در پایان افزود: برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس به این تروریست‌ها برای اقدامات تروریستی در کشورمان پول و تجهیزات می‌دهند، البته این گروهک‌ها از سوی سرویس‌های امنیتی فرامنطقه‌ای نیز پشتیبانی می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول