اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

سفیر ایران در رم:

مذاکره مستقیم تهران ـ واشنگتن مستلزم اثبات حسن‌نیت آمریکایی‌هاست

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در رم گفت: هرگونه مذاکره مستقیم یا گفت‌وگوی تهران و واشنگتن مستلزم اثبات عملی حسن‌نیت آمریکا و توقف اقدامات ضدایرانی دولت این کشور است.

مذاکره مستقیم تهران ـ واشنگتن مستلزم اثبات حسن‌نیت آمریکایی‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس، «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در ایتالیا در آستانه دور جدید گفت‌وگوهای ایران و 1+5 در قزاقستان در گفت‌وگو با خبرگزاری آنسا در خصوص اظهارات برخی مقامات آمریکایی برای گفت‌وگو با تهران برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک اظهار داشت: هرگونه مذاکره مستقیم یا گفت‌وگو مستلزم اثبات عملی حسن نیت آمریکا و توقف اقدامات ضد ایرانی دولت این کشور است.

به گفته سفیر ایران اقدامات ضد ایرانی واشنگتن علیه ایران در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما افزایش قابل توجهی داشته و در تضاد با خط مشی گفت‌وگو و مذاکره مستقیم با تهران است.

حسینی عنوان کرد: در سال‌های اخیر نزدیک به 27 فرمان اجرایی، دستورالعمل اجرایی و مصوبه کنگره علیه ایران صادر شده و شدیدترین اقدامات و قوانین ضدایرانی حاصل همین دوره بوده است.

سفیر ایران با تأکید بر اینکه اقدامات یکجانبه دولت آمریکا علیه ایران فراتر از حوزه هسته‌ای رفته و تحریم نفت و گاز، موسسات اعتباری، حقوق بشر و تروریسم (حذف نام منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی) را نیز شامل می‌شود، تصریح کرد: تحریم‌های یکجانبه آمریکا حتی به بخش‌های مدنی و ملت ایران نیز تسری یافته و باعث عدم انتقال دارو و مواد غذایی به داخل کشور شده و کشورهایی را نیز که روابط حسنه‌ای با ایران دارند درگیر کرده است.

حسینی اضافه کرد: دولت اوباما به رغم شعارهای خود، در عمل نشان داده که نه تنها مجموعه حاکمیتی بلکه مردم ایران را هدف اقدامات خود قرار داده و با اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، به سیاسی کردن اقتصاد در مغایرت با فلسفه سازمان تجارت جهانی و همچنین با اصول بشردوستانه مبادرت ورزیده است.

سفیر ایران در عین حال خاطرنشان کرد که روند صادرات آمریکا به ایران در دوره باراک اوباما سیر صعودی طی داشته است.

سفیر ایران در ایتالیا عنوان کرد: یا اوباما از همان ابتدا موضوع مذاکره با ایران را با اهداف دیگری مطرح کرده یا اینکه لابی‌های دارای نفوذی در آمریکا هستند که می‌توانند مسیر سیاست خارجی آن کشور را تعیین کرده و حتی تصمیمات رئیس جمهور آمریکا را تحت تاثیر قرار دهند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول