اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آلمان: دفاع از اسرائیل مهم‌تر از وضعیت حقوق ‌بشر در عربستان است

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع آلمان روز گذشته در سخنانی با دفاع از صادرات تسلیحات به خاورمیانه، این اقدام را در راستای دفاع از اسرائیل دانست که مهم‌تر از وضعیت حقوق ‌بشر در عربستان است.

آلمان: دفاع از اسرائیل مهم‌تر از وضعیت حقوق ‌بشر در عربستان است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «دویچه‌وله»،‌ «توماس‌دیمیزیره» وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که فروش تسلیحات به کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس و عربستان سعودی به دلیل دفاع از اسرائیل در مقابل تهدیدات ایران بوده است. صادرات تسلیحاتی آلمان به این کشورها 9 برابر افزایش یافته است.

دیمیتزیره روز گذشته در نشست «بنیاد هاینریش بل» در برلین با دفاع از فروش تسلیحات به کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس و  سعودی گفت: «مهم دفاع از اسرائیل در مقابل ایران است، نه وضعیت حقوق بشر در عربستان صعودی.»

وزیر دفاع آلمان گفت که معیار اصلی آلمان برای اجازه‌ی صدور تسلیحات به این کشورها خطر و تهدیدات ایران بوده که متوجه این کشورهاست.

در عین حال وزیر دفاع آلمان تغییر سیاست صادرات تسلیحات این کشور را رد کرد و گفت که مقررات سخت مربوط به صدور تسلیحات نقض نشده است و این شامل عربستان سعودی نیز می‌شود.

پیش از این «فولکر کائودر» رئیس فراکسیون حزب سوسیال مسیحی آلمان در پارلمان این کشور نیز از ارسال تسلیحات آلمانی به عربستان سعودی به عنوان وزنه‌ای در مقابل ایران، دفاع کرده بود. وی به  روزنامه «ولت‌ام‌زونتاگ» گفته بود: «این درست است که در عربستان آزادی دینی وجود ندارد و گرایشات ضدسامی در این کشور دیده می‌شود، ولی این کشور نقشی مهم در منطقه دارد و وزنه‌ای در برابر ایران است.»

به تازگی روزنامه آلمانی زوددویچه از 2 برابر شدن صادرات تسلیحاتی این کشور به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در سال گذشته میلادی خبر داد.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول