اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق تأکید کرد

اعمال 60 نوع تحریم علیه ایران از سوی غرب / مقاومت راه پیروزی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق هدف دشمن از تحریم‌ها را جلوگیری از توسعه و پبشرفت ایران برشمرد و گفت: غرب 60 نوع تحریم علیه ایران اعمال کرده است.

اعمال 60 نوع تحریم علیه ایران از سوی غرب / مقاومت راه پیروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر احمد شعبانی ظهر امروز در چهارمین همایش ملی ناتوی فرهنگی در دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بیش از 60 نوع تحریم علیه ملت ایران در دوره‌های مختلف اعمال شده است افزود: 11 نوع از این تحریم‌ها علیه ایران در زمان هشت سال جنگ تحمیلی صورت گرفت و بعد از آن نیز در دوره‌های بعد تحریم‌ها با شکل‌های مختلف علیه کشور ما اعمال شد.

وی عنوان داشت: این تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف نظامی، حمل و نقل، علمی، فرهنگی، منع صادرات، مسدود کردن دارایی‌های ایران و... بوده که شدیدترین آن طی ماه‌های اخیر بر ملت ایران وارد آمده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق به آثار سوء تحریم‌ها علیه ایران پرداخت و افزود: کاهش شدید درآمد‌های ارزی، افزایش هزینه مبادلات، سرعت خروج نخبگان از کشور، کاهش امنیت مبادلات خارجی، افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در ایران، انزوای اقتصادی در عرصه بین‌المللی، اخلال در تأمین پروژه‌های داخلی و اثرگذاری بر تولیدات کشور و زندگی مردم و... از این آثار است.

وی اهداف جبهه استکبار از تحریم‌ها را براندازی نظام، ایجاد نارضایتی در بین مردم، جلوگیری از پیشرفت‌های علمی ایران، جلوگیری از اثبات کارآمدی نظام، تضعیف بنیان‌های اقتصادی برشمرد و افزود: امروز با مذاکراتی که انجام می‌شود ما به دنبال عبور از تحریم‌ها هستیم اما دشمن کوتاه نمی‌آید چرا که هرگز برادری خود را به ملت ایران ثابت نکرده و به وعده‌هایش عمل نمی‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق مصرف روزانه نفت در کشو‌های دنیا را 90 میلیون بشکه اعلام کرد و گفت: این در حالی است که این سوخت تنها در اختیار هفت کشور دنیاست و با این مصرف سوخت، نفت در حال کاهش است و با توجه به این امر باید برای آینده سوخت دیگری جایگزین نفت شود.

وی افزود: برای گردش چرخ اقتصادی کشور، سوخت هسته‌ای مناسب‌ترین سوخت جایگزین است که عرضه این سوخت امروز در اختیار پنج کشور دنیاست.

شعبانی عنوان داشت: امروز غرب در صدد است تا با فشا‌رهایی که علیه کشورمان اعمال می‌کند دسترسی به این سوخت را از ملت ایران بگیرد.

وی تنها را مقابله با این قضیه را در مقاومت ملت دانست و افزود: صرفنظر کردن ملت ایران از انرژی اتمی توجیه عقلانی و اقتصادی ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق ابراز داشت: هر منفعتی که در عرصه صادرات و واردات در ایران نهفته باشد از سوی غرب نشانه‌گذاری می‌شود تا از طریق اقدامات تخریبی، مداخله‌ای و تخریبی نسبت به نابود کردن آن اقدام شود.

وی گفت: غرب امروز برنامه جامعی علیه ایران دارد که تحریم‌ها جزئی از این برنامه‌ها به حساب می‌آید. نگاه سیاستمداران آمریکا نه تنها نسبت به ایران بلکه نسبت به همه مردم دنیا نگاه سلطه‌جویی و برتری‌جویی است.

شعبانی ادامه داد: امروز تلاش دشمن علیه مقاومت ایران در قالب جنگ اقتصادی بسیار فراتر از تحریم اقتصادی ظهور و بروز کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق ابراز داشت: با توجه به فرمایشات رهبری بر اقتصاد مقاومتی که از سال 89 مطرح شده، می‌تواند ضامن رشد و پیشرفت کشور باشد پس باید جدی گرفته شود.

وی به نتایج عبور از تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: پیروزی ایران در جنگ اقتصادی، عدم آسیب‌پذیری در مقابل تهدیدات، شکسته شدن هیمنه دشمن در عرصه بین‌الملل، الگو شدن ایران به عنوان یک الگوی مستقل، پیشرفت اقتصادی و خودکفایی دانش ناشی از تحریم‌ها و توان مدیریتی کشور پس از گذر موفقیت‌آمیز از تحریم‌ها از این نتایج است.

انتهای پیام/89013/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول