اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

ملت ایران حاضر به باج دادن به بیگانه نیست/ حلقه تحریم ایران در حال گسست است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز گفت: غربی‌ها در مذاکره با ایران باید به منطق روی آورند چرا که ملت ایران ثابت کرده به هیچ وجه حاضر نیست به بیگانه باج دهد.

ملت ایران حاضر به باج دادن به بیگانه نیست/ حلقه تحریم ایران در حال گسست است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری  امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و 1+5 در آلماتی قزاقستان گفت: پس از چند ماه وقفه نشستی در آلماتی قزاقستان بین ایران و گروه 1+5 برگزار شد و در این دوره فضا برای مذاکرات نسبت به دوره‌های قبلی به جای تقابل فضای مذاکرات و تعامل بود.

وی افزود: در این دوره نیز غربی‌ها پیشنهاد جدیدی نداشتند و نسبت به طرح و پیشنهاد ایران ابراز تمایل کردند اما تفاهم هنوز قطعی نبوده و قرار است جلسه کارشناسی 28 اسفند در استانبول و نشست 1+5 در فروردین سال آینده در آلماتی برگزار شود.

موضع ایران ثابت و تزلزل ناپذیر است 

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: موضع ایران ثابت و تزلزل ناپذیر است و تیم مذاکره کننده ایرانی پیشنهاد پنج ماده‌ای را در مذاکرات مسکو به طرف مقابل ارائه کرده بود که در این دوره از مذاکرات دیدگاه 1+5 نسبت به گذشته بهتر و واقع‌بینانه‌تر بود.

حلقه تحریم ایران در حال گسست است

وی با اشاره به نظر کارشناسان و سیاستمداران که حلقه تحریم ایران در حال گسست است، گفت:  به نظر می‌رسد غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که با ایران نمی‌توان مقابله کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه غربی‌ها مواضع‌شان را نسبت به گذشته تغییر داده‌اند و در مقابل ایران نرمش نشان دادند، اظهار کرد: تأمین سوخت 20 درصد مورد نیاز ایران توسط دانشمندان و متخصصان ایرانی، شناسایی ذخایر جدید اورانیوم در استان یزد، احداث 16 نیروگاه جدید در آینده نزدیک، بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان و حضور باشکوه‌تر از هر سال مردم ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن با وجود تحریم و فشارهای اقتصادی می‌توان از جمله این عوامل دانست که موجب تغییر مواضع غربی‌ها شده است.

ایستادگی ملت ایران غرب را وادار به عقب‌نشینی کرد

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: غربی‌ها در مذاکره با ایران باید به منطق روی آورد چرا که ملت ایران حاضر نیست به بیگانه باج دهد.

وی تصریح کرد: استقامت ملت ایران در برابر فشارهای اقتصادی، غرب را وادار به عقب نشینی در مقابل فعالیت‌های هسته‌ای نظام اسلامی کرد.

حیرت دنیا از شکار هواپیمایی بدون سرنشین آمریکا در رزمایش پیامبر اعظم

آیت‌الله مجتهد شبستری در ادامه با اشاره به هشتمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم توسط سپاه پاسداران در جنوب کشور گفت: این رزمایش آمادگی نظامی، توان رزمی و انضباط برنامه‌ریزی قدرتمند نیروی های نظامی ایران را نشان داد.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: شکار صحیح و سالم  یکی دیگر از هواپیمایی بدون سرنشین آمریکایی در رزمایش توسط نیروهای سپاه نشان داد ایران در تجهیزات الکترونیکی، مخابراتی و نظامی به استقلال کامل رسیده است.

پاسخ قاطع و قهرآمیز ایران به هر متجاوزگر

آیت‌الله شبستری با اشاره به پیام‌های رزمایش پیامبر اعظم اظهار کرد: این رزمایش در عین حالی که پیام صلح برای کشورهای منطقه داشت از کشورهای اسلامی و منطقه خواست وابستگی نظامی خود را از آمریکا قطع کنند و مستقل باشند.

وی تصریح کرد: پیام رزمایش پیامبر اعظم برای دشمنان این بود که در مقابل هر تجاوز و تجاوزگر احتمالی آماده مقابله است و دشمنان در عرصه بین‌المللی از پاسخ قهرآمیز ایران مصون نخواهند ماند. 

انتهای پیام/60002/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول