اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

تحریم‌ها ایران را از وابستگی نجات داد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران سبب شد تا کشورمان از دایره وابستگی‌ها خارج شده و خود به قدرت برتر علمی و اقتصادی تبدیل شود.

تحریم‌ها ایران را از وابستگی نجات داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: در مذاکرات اخیر ایران با 5+1 وزن سیاسی ما بالا رفت و ضرورت دارد شاکر چنین نعمت‌هایی باشیم که جبهه استکبار به قدرت ایران اعتراف کرده و به جایگاه بین‌المللی و جهانی کشورمان معترف هستند.

وی تصریح کرد: اگر قدرت این نعمت‌ها را ندانیم به جای فراوانی نعمت بلا نازل می‌شود که شایسته است اقتدار و جایگاه ارزشمند کشورمان را بشناسیم و سپاسگزار این نعمت عظما باشیم.

عاملی خاطر نشان کرد: ‌غرب به صراحت اعلام کرد پیشنهادات ایران را در طرح اصلاحی مد نظر قرار می‌دهد و به زودی اکثر فشارها و تحریم‌ها برداشته می‌شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود به آثار تحریم‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در حقیقت با این تحریم‌ها غرب بزرگ‌ترین فرصت را در برابر رقیب خود، شرق شامل روسیه و چین از دست داد و به جای آن که قادر باشد با آنها رقابت کند با تحریم‌های نابجا توانش به تحلیل رفت و بنیان‌های اقتصادی داخلی نیز وضعیت آنها را بسیار ناجور کرده است.

وی اضافه کرد: با تحریم‌های دشمنان حساس‌ترین عرصه بروز و ظهور توانمندی ایران در حوزه علمی و تکنولوژی‌های جدید حوزه‌های مختلف اعم از پزشکی و فناوری‌های هسته‌ای به دست آمد و استقلال ایران به معنای واقعی در عرصه علمی رقم خورد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: در کنار این امر کشور ما در عرصه تولید و استحصال بسیاری از فرآورده‌های نفتی به قدرت و توانمندی واقعی رسید به طوریکه تحریم ایران را از وابستگی خارج کرد و برای همیشه این کابوس ویرانگر را که وابسته به غرب باشیم به نقطه پایان رساند به طوریکه ما امروز با در نظر گرفتن مصالح و منافع کلان خود تصمیم‌گیری می‌کنیم.

عاملی یادآور شد:‌ ایران تحریم‌ها را در سال‌های اخیر تبدیل به فرصت کرد به طوریکه آنها از بودجه دولت که در آن کمترین وابستگی به نفت لحاظ شده در تعجب هستند.

وی گفت: ‌برای یک کشور و یک منطقه ظلم و تحقیر واقعی است که مواد خام خود را بدون فرآوری بفروشد که در این زمینه مسئولان ما باید در استان نیز از ارسال مواد اولیه از این استان به استان‌های همجوار شرمنده و خجالت زده باشند چرا که این نهایت بی‌انصافی است که مواد اولیه تولید شده در این استان در سایر مناطق فرآوری شده و به فروش برسد.

عاملی افزود: حضور ملت ایران در 22 بهمن نیز ریشه این تهدیدها را خشکاند و دنیا فهمیدند که این نظام متکی به عموم مردم و حقیقت پشتیبانی واقعی آنها است که تقابل را تبدیل به تعامل در عرصه‌های مختلف کرده است.

استکبار قصد مهار کردن ایران در خاورمیانه را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل در ادامه تصریح کرد: آنها به خوبی می‌دانند که نیت ایران در فعالیت‌های هسته‌ای به هیچ وجه ساختن بمب هسته‌ای نیست بلکه آنها تلاش می‌کنند تا این کشور را مهار کرده و با تدبیر ایران مشکلات منطقه را برطرف کنند.

وی خاطر نشان کرد: یقین داشته باشیم که در آینده آنها با ایران به نحوی تعامل می‌کنند تا به کمک ایران بتوانند خاورمیانه را به ثبات و آرامش برسانند چرا که اگر این کار را نکنند در سال‌های آینده قدرت خاورمیانه به دست چین می‌افتد و غرب و آمریکا نمی‌توانند منافع خود را در این منطقه دنبال کنند.

مقام برتر گرمی در پرداخت زکات

عاملی در ادامه سخنان خود هفته احسان و نیکوکاری را گرامی داشت و اضافه کرد: ما به دلیل مدنیت دینی و عاطفی خود باید در غمگساری از دیگران و شریک غم و شادی بودن همدیگر پیشقدم بشویم چرا که ما همگی از یک عایله هستیم و باید بیش از گذشته به فکر همدیگر باشیم.

وی گفت: ‌افراد ثروتمند باید بدانند که حق و حقوق فقرا بر گردن آنها است و پرداخت این حق و حقوق غیر از خمس، صدقه و زکاتی است که در دین اسلام به آن تاکید شده است.

امام جمعه اردبیل نزدیکی ایام عید و ضرورت پرداختن به کارهای خداپسندانه در آزادی زندانیان معسر را یادآور شد و بیان کرد: ما پیرو مکتبی هستیم که حضرت علی‌ (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) سه روز متوالی به دلیل کمک به نیازمندان گرسنه ماندند و همیشه در یاری به دیگران پیشگام بودند.

عاملی ظرفیت زکات در استان را 10 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: با وجود اینکه در سال‌های اخیر در پرداخت زکات کارهای مثبت و رو به جلو مشاهده می‌شود و امسال دو میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شده اما باید این ظرفیت همچنان افزایش یابد.

وی پرداخت زکات را در رفع چهره فقر از جامعه مثبت و سازنده توصیف کرد و یادآور شد: اهالی شهرستان گرمی امسال نیز در پرداخت زکات در رتبه اول استان قرار گرفتند اما پرداخت زکات در شهرهای دیگر نظیر بیله‌سوار و مشگین‌شهر نیز ارتقا یافته است.

عاملی در ادامه سخنان خود گفت: براساس فرمایش نبی مکرم اسلام در روز قیامت سایه مؤمن نیکوکار و دست به خیر مایه آرامش می‌باشد و هر کس در این دنیا در کارهای خداپسندانه و حمایت از نیازمندان پیشقدم شود قطعاً قادر می‌باشد آتش دوزخ را در همین دنیا خاموش کرده و به مقام و مرتبط بالا برسد.

این مسئول در ادامه اهالی بازار را در ایام عید به مراعات حال مردم دعوت کرد و افزود: باید بازاریان ما به چشم عبادت به کار خود نگاه کنند و بازار را نیز مثل مسجد همیشه در اطاعت و عبادت خدا ببینند.

خطیب جمعه اردبیل در خطبه اول نماز دو عنصر عقلانیت و عواطف زیبا و پاک را مایه ارزش‌گذاری انسان برشمرد و تصریح کرد: زیبایی دین اسلام و شریعت به عقل و دینداری واقعی است چرا که هر جا عقل کنار برود جای آن را رجس فرا می‌گیرد.

وی با بیان مواردی از بی‌عقلی نظام غرب در برداشتن حریم روابط زن و مرد و حجاب به عنوان دستور زندگی خاطر نشان کرد: امروز غرب از کرده خود و بی‌تدبیری‌هایش پشیمان است به طوریکه شعار سر می‌دهد «در برقراری روابط جنسی نباید عجله کرد.»

عاملی به رگبار تناقض حرکات غرب و برخی نظام‌های ضد دینی در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: در حالی که حجاب بیرق اسلام است در کشور همسایه ما آذربایجان شاهد بودیم که یک مدیر مدرسه دانش‌آموز محجبه را کمتر از زباله توصیف کرده در حالی که باید به این شخصیت که گناه چنین تفکری نیز بر گرفته از اندیشه سردمداران این کشور است، گفت حجاب مایه عفت، ادب، شرم و حیا است تا انسان از گناه دوری بجوید.

انتهای پیام/62001/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول