اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر الوند:

ملت ایران مقابل فشارها و تحریم‌ها ایستادگی خواهند کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر الوند گفت: ملتی که واقعه 15 خرداد را پشت سر گذاشته و یک عمر ذکر «یا حسین‌ (ع)» بر لب داشته‌، مقابل فشارها و تحریم‌های دشمنان ایستادگی کرده و با یاری خداوند، وعده‌های رهبری تحقق می‌یابد.

ملت ایران مقابل فشارها و تحریم‌ها ایستادگی خواهند کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، حجت‌الاسلام علی عادل‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند که در مسجد جامع حضرت ابوالفضل‌ (ع) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ملتی که واقعه 15 خرداد را پشت سر گذاشته و یک عمر ذکر «یا حسین‌ (ع)» بر لب داشته‌، مقابل فشارها و تحریم‌های دشمنان ایستادگی کرده و با یاری خداوند، وعده‌های رهبری تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به گرانی‌های اخیر در بازار از جمله گرانی پسته عنوان کرد: از گذشته تاکنون مشکلات فراوانی در زندگی مردم وجود داشته و راه حل گرانی‌های اخیر اجناسی نظیر پسته، عدم مصرف آن‌ها است.

امام جمعه شهر الوند ضمن تبریک پیروزی مقتدرانه کشتی‌گیران ایرانی به مردم اذعان داشت: این پیروزی ارزش و افتخار بسیاری را نصیب ملت ایران کرده است.

عادل‌پور همچنین با اشاره به توانمندی‌های نیروهای نظامی و دفاعی کشور ابراز کرد: سالم به زمین نشاندن هواپیماهای جاسوسی دشمن از دیگر نشانه‌های قدرت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته نیکوکاری تأکید کرد: احسان و نیکوکاری باید به عنوان یک فرهنگ ارزشمند در میان مردم جامعه جاری شود و مردم از کمک به اطرافیان و آشنایان خویش دریغ نکنند و مسئولان کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) را در این زمینه یاری کنند.

امام جمعه الوند در ادامه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی خاطرنشان کرد: اهل تقوا دارای نفس لوامه بوده و مقصود رفتار آن‌ها به سوی نفس مطمئنه است.

عادل‌پور با اشاره به روایتی اظهار داشت: اگر انسان نفس اماره خویش را کنترل کرده و از آن پیروی نکند، خود را پاک نگه داشته و عاقبت به خیر می‌شود.

وی با بیان اینکه ریشه تمام بدبختی‌های انسان از هوای نفس ناشی می‌شود، افزود: هر کس با نفس اماره و تمایل‌های دنیایی مخالفت کند، عقلش سالم خواهد ماند و در نظر و رفتار خویش اشتباه نمی‌کند.

این مقام مسئول احتکار، گران‌فروشی، اذیت و آزار دیگران و شهوت‌رانی را از نمونه‌های هوای نفس دانست و تصریح کرد: همه ما گرایش‌های دنیایی داریم که باید از کنار آن‌ها گذشت و تمام رفتار خود را برای خدا پاک کنیم.

عادل‌پور عنوان کرد: به فرموده حضرت علی‌ (ع)؛ ریشه تمام بدبختی‌های انسان هوا و هوس است و برای سالم نگه داشتن عقل باید با آن مبارزه کرد.

وی در پایان با تأکید بر رفتار نیک با مردم ابراز داشت: همه مردم در برقراری عدالت و امنیت سهم دارند از هر قشری که هستند باید عدالت و انصاف را پیشه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/77007/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول