اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیجار در مجلس:

اعمال تحریم‌ها از سوی دشمنان برای دلسرد کردن مردم است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بیجار در مجلس گفت: تحریم‌ها و جنگ نرم از سوی دشمنان و در صدر آنها آمریکا به خاطر اثرگذاری بر انتخابات سال آینده و دلسرد کردن مردم از رفتن به پای صندوق های رای است.

اعمال تحریم‌ها از سوی دشمنان برای دلسرد کردن مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار سیدمحمد بیاتیان در نشست با اصحاب رسانه  اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری امنیت روحی و روانی جامعه در انتخابات آینده است پس نباید به دشمن فرصت فتنه‌انگیزی و حرکت انحرافی داده شود.

وی افزود: تحریم‌ها و جنگ نرم از سوی دشمنان و در صدر آنها آمریکا به بهانه‌هایی چون برنامه  هسته‌ای صرفا به خاطر اثرگذاری بر انتخابات سال آینده و دلسرد کردن مردم از رفتن به پای صندوق های رأی است.

نماینده مردم بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و بابارشانی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حماسه و حضور بی‌نظیر مردم در روز 22 بهمن به استکبار و دشمنان نشان داد که فتنه‌انگیزی آنها در انتخابات آتی راه به جایی نخواهد برد.

وی گفت: فتنه دشمنان علیه ملت ایران محدود به زمانی خاص نیست و مادامی که ملت بر حفظ استقلال خود اسرار کند فتنه‌ها هم ادامه دارد اما نباید فراموش کرد که با رهنمودهای گهربار رهبر فرزانه انقلاب و یکدلی مردم آگاه ایران اسلامی همه فتنه‌ها خنثی خواهد شد.

بیاتیان تصریح کرد: دشمنان برای انتخابات سال آینده برنامه و هدف‌های شومی برای تخریب چهره نظام مقدس‌مان دارند ولی ملت ایران همچون همیشه با بصیرت مثال زدنی این نقشه‌ها را نقش برآب خواهد کرد.

وی ادامه داد: وضعیت کشور امروز به گونه‌ای است که اگر یکپارچه عمل نکنیم آسیب می‌بینیم بنابراین باید به سرعت به سمت همگرایی و وحدت پیش برویم.

بیاتیان در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص صحت گفته مسئولان ارشد استانی در مورد اینکه توسعه استان  شتاب گرفته است گفت: در کشور واقعیتی انکارناپذیر در خصوص توجه به مناطق محروم که قابل قیاس با دولت‌های پیشین نیست وجود دارد و کارهای انجام شده در دولت نهم و دهم در حوزه عمرانی چشمگیر است هر چند ما منکر کاری که نیروهای جهادسازندگی در روستاها در دولت‌های پیشین انجام داده‌اند نیستیم.

وی گفت: بودجه عمرانی که قبلا 70 درصد آن به استان‌های برخوردار اختصاص داده می‌شد اکنون کاملا برعکس توزیع می‌شود و همین عاملی برای توسعه استان‌های محروم شده است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در استان کردستان نیز نسبت به سال‌های گذشته روند توسعه شتاب خوبی داشته است و هر چند در بسیاری از زمینه‌ها نسبت به استان‌های دیگر در سطح پایینی قرار داریم اما از نظر زیرساخت‌های اصلی راه، راه‌آهن و فرودگاه و همچنین بخش کشاورزی کمبودها برطرف شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال مطرح‌شده در خصوص تعامل بین مجلس و دولت با توجه به اتفاقات اخیر مجلس گفت: در حال حاضر همدلی و همکاری بین مجلس و دولت با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برقرار است و شاهد این مدعا رأی بالا و بدون حاشیه نمایندگان به گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری است.

بیاتیان در پاسخ به سئوالاتی در خصوص بخش کشاورزی نیز با اشاره به اینکه یکی از ستون‌ها و پایه‌های توسعه کشور بخش کشاورزی است خاطر نشان کرد: توسعه بخش کشاورزی نیازمند استفاده از دانش و رغبت و توان بخش خصوصی در کنار حمایت‌های مسئولان است.

وی گفت: در زمان اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها بخش کشاورزی محروم ماند به گونه‌ای که با وجود بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی و کود و بذر، یارانه‌ای به بخش کشاورزی اختصاص نیافت.

نماینده مردم بیجار در بخش دیگری از سخنان خود از به تعویق افتادن راه‌اندازی شبکه دیجیتال بیجار انتقاد کرد و گفت: امسال برای شهرستان‌های دیگر استان شبکه دیجیتال راه‌اندازی شده اما متاسفانه بیجار از این حیث نیز مظلوم واقع شده است و توجه مسئولان به خواسته برحق مردم در این زمینه، ضروری است.

بیاتیان در پاسخ به سئوالات مربوط به بخش مدیریت در سطح شهرستان بیجار نیز گفت: اولویت ما در شهرستان، مدیریت بومی، کارشناسانه و جوان‌گرا است و هر مدیر و مسئولی را که توانمند بوده و ایده‌های ارزشمند برای روند توسعه مدیریتی داشته باشد مورد حمایت قرار می‌دهیم.

 

وی در پایان این نشست در خصوص بحث بیکاری در شهرستان بیجار اظهار داشت: ظرفیت‌های لازم برای اشتغالزایی در شهرستان وجود دارد که با فرهنگ‌سازی در زمینه فعالیت بخش خصوصی و کارآفرینی مردم و مسئولان و نیز با وجدان‌کاری مدیران و تمامی اقشار جامعه امید است این معضل که از عوامل مهم مهاجرت بی رویه از شهرستان نیز هست در آینده‌ای نزدیک حل شود.

انتهای پیام/79015/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول